مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی در وزارت علوم

  پرینت
مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی در وزارت علوم
شناسه خبر : 30565 | تاریخ انتشار : 22 مهر 1403 - 20:57 | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :
مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی در وزارت علوم؛ سازمان امور دانشجویان در جهت مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی دستور جمع‌آوری پرونده این دانشجویان به تمامی دانشگاه‌های کشور را ابلاغ کرد.

مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی در وزارت علوم؛ سازمان امور دانشجویان در جهت مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی دستور جمع‌آوری پرونده این دانشجویان به تمامی دانشگاه‌های کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش وقایع‌نیوز، در پی دیدار اعضای برخی از شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه‌های کشور با رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

نظر به پیگیری‌های متعدد شوراهای صنفی و دیگر تشکل‌های دانشجویی و همچنین ضمن اعلام حمایت کامل شوراهای صنفی تهران از نامه مشترک تشکل‌ها جهت لغو اثر احکام انضباطی و تعلیقی، شوراهای صنفی دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، صنعتی شریف، الزهرا، تفرش، امیرکبیر، صنعتی اصفهان و خوارزمی روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳ با سعید حبیبا، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان دیدار کردند.

در این دیدار، شوراهای صنفی ضمن اعلام حمایت تمام قد از نامه مشترک تشکل‌ها جهت تعلیق و لغو اثر احکام صادره ذیل شیوه‌نامه مصوب ۱۴۰۱، به بررسی وضعیت این موضوع پرداخته و تخلفات رایج صورت گرفته را بررسی و به مسئولان مربوطه ارائه کردند.

بنابر اعلام شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این جلسه به مواردی از جمله «عدم تمایل شوراها به هیچ جریان سیاسی»، «ناعادلانه بودن بخش زیادی از احکام صادره حتی با قوانین حاکم وقت»، «التزام وزارت علوم در رسیدگی و رفع خسارات وارده به بدنه دانشجویی»، «وارد بودن ایرادات حقوقی به شیوه‌نامه حتی با تصویب شیوه‌نامه جدید» و «روند برخورد دانشگاه‌ها با دانشجویان که عمدتا به سوی تهدید پیش رفته است»، پرداخته شده است..

در ادامه این نامه که خطاب به رئیس سازمان امور دانشجویان، مدیریت تربیت بدنی، رئیس امور دانشجویان داخل، ریاست حراست، ریاست حمایت و پشتیبانی و معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم نوشته شده، آمده است: شوراهای صنفی دانشجویی به پیگیری روند جایگزینی و ترمیم محیط دانشگاهی پرداخته و خواستار اعمال هرچه زودتر تغییرات مورد نیاز اعم از استقرار نمایندگان و مسئولان اصلح در تمامی دانشگاه‌های کشور شدند.

گفتنی است در این جلسه، رئیس سازمان امور دانشجویان کشور نیز اظهار داشت که سعی و تلاش سازمان امور دانشجویی ابتدا مرتفع‌سازی قضیه دانشجویان تعلیقی است و این مهم جهت جمع‌آوری پرونده این دانشجویان از سوی سازمان به تمامی دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده و به دانشجویان نیز توصیه شده است که در راستای احقاق حقوق تضییع شده خود به ثبت و تنظیم شکایت مستقیم بپردازند.

حبیبا افزود: سعی بر آن است که حتی در صورت اتمام پروسه حذف و اضافه در ترم جاری، شرایط حضور دانشجویان در کلاس درس فراهم شود.

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد که این جلسه در راستای پیگیری‌های پیشین شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر من باب تخلفات صورت گرفته در دوره ریاست فعلی دانشگاه و همچنین بیانیه مشترک تشکل‌های دانشجویی جهت شکست تابوهای ناشی از اقدامات فراگیر برآمده از شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انضباطی‌ مصوب ۱۴۰۱ بوده است.

 

برچسب ها
اخبار مشابه
افتتاح نخستین خط تولید نمای مدرن ساختمان‌های بلندمرتبه آلوپن
گشایش دروازه صادرات به آفریقا در استانبول
جیتکس ۲۰۲۴ پاویون ایران را پسندید
بازار در انتظار افزودنی ZDDP شیمی کشاورز
تشدید برخورد با گران‌فروشی لبنیات آغاز شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.