به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی آیگپ، امروزه گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها کامپیوترهای کوچکی هستند که برنامه‌های مختلفی دارند که در بازار با عنوان اپلیکیشن یا نرم افزار موبایل شناخته می‌شوند.

آیگپ اپلیکیشنی تمام خدمات آماده ارائه به ۶۰ میلیون کاربر ایرانی، اپلیکیشن‌ها، همان نرم افزارهایی هستند که روزانه به صورت مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی آیگپ، امروزه گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها کامپیوترهای کوچکی هستند که برنامه‌های مختلفی دارند که در بازار با عنوان اپلیکیشن یا نرم افزار موبایل شناخته می‌شوند.

امروز، روز جهانی اپلیکیشن است و همین موضوع بهانه ای است تا معرفی اجمالی داشته باشیم از سوپر اپلیکیشن آیگپ به عنوان یک پیام رسان تمام خدمات ایرانی که این روزها نام آن بسیار شنیده می‌شود.

آیگپ، نرم افزاری است که  قابلیت استفاده در تمامی سیستم‌های عامل موجود را دارد و کاربران در تمامی سیستم‌های عامل ویندوز، اندروید، لینوکس، مک و آیفون به راحتی می‌توانند آیگپ را در اختیار داشته باشند و از آن استفاده کنند.

این سوپر اپلیکیشن از لحاظ فنی به گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده ۶۰ میلیون کاربر را فراهم می‌کند. آیگپ، اولین و تنها پیام‌رسان متن‌بازopen-source))  در ایران و خاورمیانه است. متخصصان و کسب و کارها بر اساس نیاز خود  آیگپ را به صورت دلخواه برای خود شخصی سازی کرده و در سازمان‌ها و محیط‌های مورد نظر استفاده می‌کنند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که آیگپ، فضای ابری نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند هرگونه فایل، تصویر، فیلم و… را در آن ذخیره کنند و هر زمانی که به آن احتیاج پیدا شد به راحتی در دسترس باشد و حتی بتوان برای دیگر کاربران نیز ارسال کرد.

آیگپ از آبان‌ماه ۱۳۹۴ به ‌عنوان اولین و تنها پیام‌رسان متن‌باز (open-sourc  ) ایران و خاورمیانه به  کاربران ارائه شد. این اپلیکیشن توانست عنوان امن‌ترین پیام‌رسان متن‌باز ایرانی را نیز به خود اختصاص دهد. کاربران با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه، تبلت و رایانه‌ی خود می‌توانند از این پیام‌رسان به راحتی استفاده کنند.

آیگپ به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر به تبادل پیام‌های متنی، عکس، ویدیو، موسیقی و … بپردازند و همچنین با استفاده از استیکرهای جذاب و متحرک که برای اولین بار در ایران توسط آیگپ عرضه شد، محیط گفتگوهای خود را جذاب‌تر از همیشه کنند.

آیگپ همچنین برای اولین بار در ایران امکان برقراری تماس صوتی و تصویری به صورت P2P را از طریق بسترهای اینترنت برای کاربران خود فراهم ساخته‌است. این اپلیکیشن بخشی به نام آیلند را ایجاد کرده که در آن سرویس‌های متنوعی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. امکان خرید کارت هدیه دیجیتال بر بستر استیکر،کارت به کارت، خرید شارژ تلفن همراه، خرید و تمدید بسته اینترنت، پرداخت خیریه و نیکوکاری، خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، شرکت در پیش بینی مسابقات ورزشی، ثبت‌نام در سامانه سجام، پارسیان من و… بخشی از این سرویس‌ها است که روز به روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. آیگپ در پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک، لینوکس و نسخه تحت وب انتشار داده شده است.

اپلیکیشن آیگپ را می‌تواند با ارسال عدد ۱ به ۱۰۰۰۴۴۲۷ دریافت و نصب کرد و یا از مارکت‌های مختلف داخلی تهیه کرد.