با افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات با وسایل نقلیه عمومی، سامانه سماح سازمان حج و زیارت به سامانه فروش بلیت اتوبوس‌های زائران اربعین حسینی متصل شد. به گزارش پایگاه خبری وقایع یوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان […]

با افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات با وسایل نقلیه عمومی، سامانه سماح سازمان حج و زیارت به سامانه فروش بلیت اتوبوس‌های زائران اربعین حسینی متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع یوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان با اعلام این مطلب گفت: جهت تسهیل در فرایند صدور بلیت زائران اربعین و استعلام کدملی زائران درسامانه سماح، سایت http://arbaeen.rmto.ir آماده‌سازی شده و امکان استعلام از این طریق فراهم است.
وی افزود:از این پس بلیت اتوبوس‌های منتهی به مرزهای غربی صرفاً به زائرانی که در سامانه سماح حج و زیارت ثبت نام کرده و مرز خروجی خود را مشخص کرده باشند، فروخته می‌شود و این اتصال، نقش مهمی در کاهش بازار سیاه و قیمت‌های کاذب و جلوگیری از عدم عرضه یا کم فروشی بلیت‌های اتوبوس خواهد داشت.
شهرکی با بیان این‌که سرویس استعلام زائران اربعین برای کلیه شرکت‌های نرم‌افزاری فروش بلیت مسافری ارسال شده، خاطر نشان کرد: بر این اساس مقرر شده است سامانه فروش بلیت به نحوی اصلاح شود که در زمان درج کدملی زائران درصورتی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده باشند، بلیت صادر نشده و در صورت ثبت نام بلیت به مقصد شش مرز اعلامی صادر می‌شود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در حال حاضر شرکت‌های حمل و نقل مسافری که در زمینه جابجایی زائران اربعین فعال هستند، برنامه‌های فروش بلیت آنها مجهز به استعلام از سامانه سماح می‌باشد.