عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس تحت جوسازی‌ها بهانه‌ای نمی‌دهد تا روحانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و دیگران را مقصر عملکرد ۸ ساله‌اش جلوه بدهد.

اجازه نمی‌دهیم روحانی دیگران را مقصر عملکرد ۸ ساله‌اش جلوه دهد، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: این روزها تبلیغات منفی علیه مجلس یازدهم از حد گذشته و با رد کلیات لایحه بودجه به اوج خود رسیده است.

اما چرا مجلس رای منفی داد و آیا به رایی که داد واقف نبود؟

لازم می دانم در راستای حمایت از شأن و جایگاه مجلس و همکارانم چند نکته را خدمت شما عزیزان توضیح دهم:

۱- روحانی خود می‌داند با عملکردش چه بلایی سر اقتصاد کشور آورده است. لذا با زرنگی و طراحی پشت صحنه در صدد برآمدند مقصر را دیگران از جمله مجلس بدانند. تنظیم لایحه بودجه شلخته و غیر قابل قبول هم نقشه روحانی و تیمش بود. حتی اکثریت وزرا هم در جریان نبودند تا مزاحمتی ایجاد نشود.

۲- وقتی از برخی وزرا و معاونانش درباره چرایی ارقام و اعداد می‌پرسیدیم ابراز بی اطلاعی کرده و نمی‌دانستند ماجرا چیست. خلاصه اینکه لایحه بودجه با ارقامی که روحانی و تیمش در آن چیده بود به هیچ وجه قابل تصویب نبود یعنی هیچ آدم عاقلی زیر بار چنین لایحه نمی‌رفت و نخواهد رفت

۳- چه کسی به لایحه بودجه با کسری دستکم ۳۲۰ هزار میلیارد تومان، فروش خیالی ۲/۳ میلیون بشکه نفت در شرایط تحریم، مجوز تداوم حراج ذخایر ارزی، فروش دارایی‌های دولتی با ثمن بخس که در واقع دارایی مردمی است و به منبع جدید رانت برای رانت جویان چند ساله تبدیل می‌شود، رای موافق می‌دهد؟

۴- از طرفی تغییرات مناسبی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه داد و دولتیها در نهان قبول کردند اما به ناگاه و روز بررسی بودجه در جلسه علنی تغییر موضع داده و تغییرات را به بهانه‌ای تبدیل کردند تا پیشاپیش مجلس را مقصر عوارض اقتصادی از جمله تورم‌هایی بدانند که در انتظار اقتصاد است.

۵- در واقع می‌خواستند مجلس را بر سر دوراهی پذیرش دربست لایحه روحانی یا تصویب بودجه با تغییرات گسترده قرار بدهند. با سناریوی اول اقتصاد کشور گروگان اغراض سیاسی روحانی قرار می‌گرفت و اگر فاز دوم رخ می‌داد، روحانی بهانه لازم برای فرار از پاسخگویی و مقصر جلوه دادن دیگری پیدا می‌کرد.

۶- لذا بر خلاف تبلیغات منفی که روحانی و تیم رسانه‌ای و سیاسیون تخریبگر از فرط عصبانیت بخاطر آشکار شدن طراحی پشت پرده‌شان راه انداخته‌اند، مجلس دقیقاً می‌دانست به چه رای می‌دهد و دلایل زیادی برای رای منفی به لایحه بودجه و در واقع ابتر کردن طراحی‌ها برای سال ۱۴۰۰ داشت.

۷- مجلس تحت جوسازی‌ها بهانه‌ای نمی‌دهد تا روحانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و دیگران را مقصر عملکرد ۸ ساله‌اش جلوه بدهد. این دولت بی کفایت صرفاً یک بودجه چند دوازدهم دریافت خواهد کرد تا دولت تازه نفس و کارآمد بر سر کار آمده و به جبران خرابی‌های کدخداپسندان بپردازد.