ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است،‌مدیرعامل شرکت تک قارچ مروارید با بیان این‌که ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است، گفت: هدف شرکت ما تولید غذای سالم و باکیفیت است و در این مسیر با تمام توان حرکت می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از روستانیوز: مجتبی آل کثیر در رابطه با پیشینه […]

ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است،‌مدیرعامل شرکت تک قارچ مروارید با بیان این‌که ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است، گفت: هدف شرکت ما تولید غذای سالم و باکیفیت است و در این مسیر با تمام توان حرکت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از روستانیوز: مجتبی آل کثیر در رابطه با پیشینه ایجاد مجموعه خود اظهار داشت: به همراه برادرم در سال ۱۳۹۵ طرحی توجیهی را پیرامون تغییر کار از کشاورزی سنتی به صنعتی به اداره جهاد کشاورزی استان ارائه کردم و در سال ۱۳۹۷ وارد مرحله تولید قارچ خوراکی شدیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ ظرفیت تولید قارچ خوراکی ۲۰۰تن بود که توانستیم این رقم را در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰تن در سال برسانیم و افراد شاغل در مجموعه را هم از ۱۵به ۳۲نفر افزایش دهیم.

وی در مورد بازار هدف محصولات خود بیان کرد: علاوه بر اهواز، آبادان، ماهشهر، بوشهر، کرمانشاه، مشهد، تهران و شهرستان شوش در کشورهای عراق، امارات و کویت نیز بازاریابی انجام دادیم و موفق به حضور در بازارهای خارجی شدیم.

آل کثیر در رابطه با میانگین تولید ماهیانه بیان کرد: میانگین ماهیانه مجموعه بین ۳۲تا۳۳تن است که در زمستان‌ها به خاطر شرایط اقلیمی بیش‌تر می‌شود و در تابستان‌ به دلیل گرمای هوا کاهش می‌یابد.

وی در مورد نحوه تهیه مواد اولیه نظیر بذر، کمپوست و خاک‌پوششی گفت: مواد اولیه را از شرکت‌های مختلفی ازجمله جلگه دز، ملارد، شرکت مهندس رحیمی و… تهیه می‌کنیم.

آل کثیر افزود: ما در این مجموعه ظرفیت تولید و صادرات بیش‌تر و همچنین تأمین مواد اولیه نظیر بذر، خاک‌پوششی و کمپوست را جهت تأمین بازار داخلی و خارجی داریم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از افزایش ظرفیت تولید و صادرات، ایجاد اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان است.

وی با اشاره به تأثیر میزان عرضه و تقاضا بر قیمت‌ عنوان کرد: بیش‌تر کشورهای همسایه در زمستان تقاضای محصول بیش‌تری دارند که در نتیجه علی‌رغم افزایش تولید، قیمت در بازار داخلی بالا می‌رود.

آل کثیر افزود: کشور عراق قارچ را به‌عنوان یک غذای فصلی برای مصرف در زمستان می‌بیند و به دلیل نداشتن امکانات نگهداری از قارچ در فصل گرم، در تابستان از ما خرید نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که قارچ برای ماندگاری نیاز به سرما دارد و اگر یک روز در گرما بماند خراب می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل برای کشورهای حوزه خلیج‌فارس مثل قطر و کویت بار به‌صورت سردخانه‌ای و با هواپیما ارسال‌ می‌شود و مشتریان هم از کیفیت محصول راضی هستند.

وی در پاسخ به این‌که برای تهیه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز چه می‌کنید، اظهار داشت: در طرح جدید در پی تهیه دستگاه هیت فیلینگ یا دستگاه کشت هستیم که تعدادی از شرکت‌های ایرانی در حال ساخت و بومی‌سازی آن هستند.

آل کثیر افزود: همچنین برای تهیه سیستم مانیتورینگ طی صحبت با دوستان و مهندسان، بیش از شش ماه روی سیستم‌های تولیدی مجموعه خود کار کردیم و توانستیم با مبلغ ۲۵۰میلیون تومان سیستم را آماده کنیم.

وی در مورد شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی صنایع غذایی بیان کرد: با توجه به این که در مجموعه ما کار تولید و فروش بر عهده خودمان است، به دلیل کمبود وقت تاکنون در هیچ نمایشگاه صنایع غذایی شرکت نکرده‌ایم.

آل کثیر با اشاره به عدم عضویت در انجمن قارچ کشور گفت: مجموعه ما عضو تعاونی‌های شهرستان شوش است.

وی در مورد چگونگی تأمین اعتبارات و نقدینگی موردنیاز مجموعه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴-۱۳۹۵ با ارائه طرح توجیهی و اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی، از بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی اعتبار و نقدینگی دریافت و در راه توسعه هزینه کردیم.

آل کثیر خطاب به مسئولان گفت: اگر مسئولان از جوانان در مسیر تولید حمایت کنند، می‌توانیم به اندازه خود در شهرستان شوش اشتغال‌زایی کنیم.

مدیرعامل شرکت تک قارچ مروارید بیان کرد: به آینده خوش‌بین و امیدوار هستم و برای خدمت به بخش کشاورزی و مردم استان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنم.

وی در پایان گفت: از مهندس ملک‌زاده، رئیس اسبق جهاد کشاورزی شهرستان شوش، مهندس دشت بزرگ، مهندس قمرزاده و مهندس مرادی از شرکت گاز استان خوزستان به خاطر اعتماد به جوانان و حمایت‌های فراوان از تولید تشکر می‌کنم.

گفتنی‌است شرکت تک قارچ مروارید در غرب کرخه و منطقه فتح المبین شهرستان شوش استان خوزستان واقع‌شده است. این شرکت چهارهزار مترمربع است و هر سالن آن ۳۸۰متر سطح زیرکشت دارد.

  • منبع خبر : https://www.rustanews.ir/