وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای بدون رد کردن نقش این رژیم در وقوع انفجار در بدنه کشتی تجاری ایرانی گفت: اسرائیل باید در تمام جبهه ها اقدام پیشگیرانه انجام دهد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب در گفت و گو با آموس یادلین رئیس پیشین اطلاعات ارتش این رژیم از پاسخ دادن درباره برخی گزارش ها مبنی بر نقش اسرائیل در وقوع انفجار در بدنه یک کشتی تجاری ایرانی طفره رفت و مدعی شد: من اطمینان می دهم که اسرائیل مسئول نشت نفت در دریای مدیترانه نیست.

روزنامه لندن تایمز روز شنبه گزارشی منتشر کرده که در آن به ارائه جزئیاتی درباره حملات مکرر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نفتکش های ایرانی پرداخته و آورده است که اولین بار این اتفاق در دریای سرخ در اکتبر ۲۰۱۹ روی داده و جدیدترین آن نیز در اواخر فوریه در دریای مدیترانه در نزدیکی آب های سرزمین های اشغالی بوده است.

گفته می شود انفجار ماه فوریه منجر به بروز یک فاجعه زیست محیطی شده است.

گانتز شب گذشته در اظهاراتی دو پهلو درباره گزارشات حمله به کشتی های ایرانی گفت: من درباره اینکه چه کاری انجام دادیم و چه کاری انجام ندادیم، صحبت نمی کنم اما ما ملزم هستیم که در تمامی جبهه ها اقدام پیشگیرانه انجام دهیم.

علی غیاثیان، سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران روز جمعه ۲۲ اسفند گفت که به دنبال اصابت یک شیء انفجاری به کشتی “ایران شهرکرد” بخشی از بدنه این کشتی دچار آسیب شده و این کشتی دو روز پیش در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی کشتیرانی ایران، در این “حمله تروریستی” به خدمه کشتی آسیبی وارد نشده اما آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش فرمانده و خدمه کشتی این آتش مهار شده است.

غیاثی تاکید کرد که حمله به کشتی ایرانی “تروریستی” بوده و این کشتی پس از ترمیم خسارت‌های وارد شده به مسیر خود ادامه خواهد داد.