شرکت جهان گستر پارس با برند Tickment و به منظور ارائه راهکارهای شهر هوشمند در جیتکس 2024 دبی حضور ارزشمندی را تجربه کرد.

شرکت جهان گستر پارس با برند Tickment و به منظور ارائه راهکارهای شهر هوشمند در جیتکس ۲۰۲۴ دبی حضور ارزشمندی را تجربه کرد.

به گزارش وقایع‌نیوز، مدیرعامل شرکت جهان گستر پارس با بیان این مطلب به تشریح حضور مجموعه خود در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ پرداخت و اظهار داشت که این شرکت در ایران تحت برند جهان گستر فعالیت دارد اما در نمایشگاه جیتکس با برند Tickment و در زمینه ارائه راهکارهای شهر هوشمند حضور پیدا کرد.

مرتضی پورحسینی افزود: آنچه در جیتکس ۲۰۲۴ بیش از همه توجه مرا به خود جلب کرد، حجم پروژه‌های مربوط به شهرهای هوشمند در کشورهای حوزه GCC (امارات، عربستان سعودی و قطر) بود؛ این کشورها برنامه‌های گسترده‌ای برای تکمیل پروژه‌های هوشمند خود تا سال ۲۰۳۰ دارند.

پورحسینی در این‌باره اضافه کرد که در جریان بازدید از غرفه‌های عربستان سعودی و گفت‌وگو با مسئولان آنها درباره توانمندی‌هایمان، با استقبال زیادی روبه‌رو شدیم اما به‌عنوان یک شرکت ایرانی، محدودیت‌هایی در همکاری مستقیم با آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: برای فعالیت مؤثر در این کشورها، لازم است یک شرکت خارج از ایران تأسیس شود با این حال، مشکلاتی مانند افتتاح حساب بانکی از چالش‌های اصلی است که اگر شرکت در کشور مورد نظر دفتر داشته باشد و مدیرانش نیز در آنجا مستقر شوند، امکان افتتاح حساب بانکی نیز فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت جهان گستر پارس در ادامه گفت‌وگو صنعت صنف با بیان اینکه فعالیت‌های بین‌المللی همچنان با پیچیدگی‌هایی همراه است، یادآور شد که حتی اگر شرکتی در خارج از ایران ثبت شود، به‌دلیل مالکیت ایرانی بازهم نمی‌توان در پروژه‌های حساس دولتی کشورهای دیگر شرکت کرد و باید از طریق شرکت‌های محلی وارد همکاری شد.

پورحسینی یکی از جنبه‌های جالب نمایشگاه را حضور شرکت‌های روسی اعلام کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های اخیر علیه روسیه، این شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ورود به بازار ایران هستند، زیرا دیگر در بازارهای اروپایی و آمریکایی جایی ندارند.

شبکه‌سازی در پاویون ایران

این فعال حوزه فناری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته پس از چندین سال دوری، موفق شدم دوباره از رویداد جیتکس بازدید کنم درباره رویداد جیتکس ۲۰۲۴ تصریح کرد که امسال با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، فرصتی دست داد تا به‌عنوان شرکت‌کننده در پاویون ایران در این نمایشگاه حضور داشته باشم.

مرتضی پورحسینی با یادآوری اینکه غلامرضا رضائیان، دبیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس ۲۰۲۴، تلاش زیادی انجام داد و غرفه‌ای درخور نام ایران در سالن ۱۴ – سالن پاویون‌های کشورها – آماده ساخت، تصریح کرد: حضور در این رویداد برای ما بسیار ارزشمند بود چراکه از مزایای حضور در پاویون ایران، ارتباط مستقیم با مدیران دولتی و مسئولان نهادهای حمایتی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری و پارک‌های علم و فناوری بود؛ مدیرانی که ملاقات با آنها در ایران به‌سختی امکانپذیر بود در نمایشگاه جیتکس به‌راحتی در دسترس بودند و امکان ایجاد ارتباطات مؤثر و سازنده فراهم بود. از سوی دیگر، حضور ما در پاویون ایران موجب شد که بازدیدکنندگان ایرانی نیز به غرفه ما سر بزنند و این فرصت مناسبی برای شبکه‌سازی و گسترش روابط بود.

مالک برند تیکمنت با بیان اینکه حضور در جیتکس ۲۰۲۴ تجربه‌ای عالی برای ما بود و توانستیم از فرصت‌های مختلف این نمایشگاه بهره‌مند شویم، گفت: برنامه داریم که در سال آینده نیز با آمادگی بیشتری در این رویداد شرکت کنیم و روابط خود را در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهیم.

پورحسینی در پایان با تأکید بر اینکه رویداد جیتکس سرشار از فرصت‌های عالی برای شرکت‌های ایرانی است، اذعان داشت: نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ دبی نشان داد که آینده فناوری در منطقه خاورمیانه روشن و پر از فرصت است و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای کشورهای منطقه و تمایل آنها به همکاری در پروژه‌های هوشمند، این رویداد سکویی عالی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال گسترش روابط بین‌المللی هستند. هرچند چالش‌هایی برای شرکت‌های ایرانی وجود دارد اما با برنامه‌ریزی درست و ایجاد حضور مؤثر در کشورهای دیگر می‌توان از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

گفتنی است، نمایشگاه جیتکس یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای جهانی در حوزه تکنولوژی و فناوری است که هر سال در شهر دبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه که در سال‌های اخیر در دیگر کشورها از جمله عربستان سعودی، سنگاپور و مراکش نیز برپا شده، محلی برای نمایش آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری است. شرکت در جیتکس مانند ورود به آینده است؛ جایی که آخرین تحولات در هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و راهکارهای شهر هوشمند در معرض دید قرار می‌گیرند.