وزیر صنعت، معدن و تجارت امنیت ملی را درگرو قدرت اقتصادی دانست و آمادگی این وزارتخانه را برای ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند به حوزه مسئولیت های اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با اشاره به موضوع ریشه‌ای فرهنگ توسعه، بیان کرد: نوع نگاه کارگزاران و مسئولین کشور به موضوع توسعه و آبادانی در رشد همه جانبه کشور تأثیر گذار است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های روز دنیا در حوزه توسعه، تصریح کرد: نگاه کارگزاران باید برای نیل به توسعه، پیشرفت و آبادانی متحول شود، تأکیدات دین مبین اسلام نیز در حوزه توسعه مؤید همین موضوع می‌باشد.

امنیت ملی در گرو قدرت اقتصادی است

وزیر صمت امنیت ملی را در گرو قدرت اقتصادی دانست و گفت: قدرت اقتصادی بستگی به نرخ تورم، رشد تولید سرانه، توزیع عادلانه ثروت میان مردم دارد که توزیع عادلانه ثروت در واقع مؤید فرصت‌های مساوی برای کارآفرینی و تولید ثروت است.

رزم‌حسینی همچنین شاخص‌های امید به زندگی، میزان تولیدات فرهنگی، تامین اجتماعی، تامین زیرساخت ها، ارتباطات و شبکه‌های ارتباطی و امنیت غذایی را از دیگر پارامترهای رسیدن به قدرت اقتصادی دانست.

حفظ سرمایه های اجتماعی و انسانی با رسیدن به قدرت اقتصادی

وی همچنین رسیدن به قدرت اقتصادی را سبب حفظ سرمایه های اجتماعی و انسانی، حفظ نخبگان، رضایتمندی مردم و نقش آفرینی بیشتر در منطقه و جهان توصیف کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سلطه ناپذیری با رسیدن به قدرت اقتصادی میسر خواهد شد و بدون قدرت اقتصادی نمی‌توان قدرت دفاعی نیز داشت.

رزم حسینی همچنین یادآوری کرد که فرهنگ دینی و اسلامی ما نیز به تغییر نگاه و تولید فرهنگی برای ریشه‌کنی فقر، خلق ثروت و کارآفرینی در جهت نیل به اهداف توسعه تاکید دارند.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها در کشور به خوبی مهیا شده است، گفت: در این راستا باید از سرمایه‌های انسانی و اجتماعی حداکثر استفاده را برد و رشد اقتصادی باید پویا باشد که رسیدن به این هدف به تغییر نگاه وابسته است.

وزیر صمت همچنین یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب نقطه قوت و عامل مهم سلطه و نفوذ ناپذیری را همین اقتصاد قوی توصیف کرده است که تمسک به این فرهنگ سبب ترویج فرهنگ کارآفرینی خواهد شد.

رزم حسینی همچنین از مسئولین همایش خواست که در نشست بعدی بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند.

استفاده از توانمندی ۲۰۰ شرکت نامدار و موفق برای توسعه متوازن در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیاده سازی مدل توسعه قلعه گنج در خراسان رضوی که مورد تقدیر رهبری نیز قرار گرفت از آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیاده سازی این الگو با استفاده از ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند به حوزه مسئولیت های اجتماعی خبر داد.

رزم حسینی تاکید کرد: از ظرفیت ها و توانمندی های ۲۰۰ شرکت نامدار و موفق برای توسعه متوازن در کشور استفاده خواهیم کرد و این موضوع را در دستور کار داریم.

وی اولویت این وزارتخانه را معیشت مردم دانست و گفت: در راستای عرضه و فراوانی کالا تلاش می‌کنیم که ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت این بستر را نیز فراهم آورده است.

وزیر صمت همچنین بیان کرد: در چند ماه اخیر در حوزه تولید در اقلام و کالاهای منتخب با افزایش روبرو بوده ایم که افزایش تولید در خودرو و لوازم خانگی از آن جمله است.