مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک ضمن قدردانی از اعتماد مجموعه نفت به بخش خصوصی، آن را زمینه ساز فرصتی برای توسعه و بالندگی صنایع داخلی کشور دانست.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، جعفر صفری، در آیین امضای مرحله سوم قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، با اشاره به نیم قرن سابقه شرکت ماشین سازی اراک در حوزه های مختلف پالایشگاهی، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز، گفت:

این شرکت امروز در مسیر توسعه طرح‌های میدان‌محور، همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن هر چه بهتر این طرح ها مطابق با برنامه زمانبندی به کار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از مجموعه نفت به دلیل اعتماد به شرکت های ایرانی و بخش خصوصی در حوزه توسعه میدان های نفت و گاز، گفت:

این فرصتی است برای توسعه و بالندگی صنایع کشور و بخش مهندسی و پیمانکاری که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

صفری ادامه داد: اکنون که این فرصت برای ماشین سازی اراک فراهم شده تا از یک سازنده به یک ای پی سی کار در توسعه میادین تبدیل شود و کار جدیدی را آغاز کند، بر خود واجب می دانیم، تمام تلاش خود را به کار ببریم تا بتوانیم این طرح را با موفقیت و در زمان مناسب به سرانجام برسانیم و کاری ارائه بدهیم که قابل افتخار برای حال و آینده کشور باشد.

اعتماد نفت به بخش خصوصی، فرصت برای توسعه و بالندگی صنایع داخلی

وی افزود: البته این موفقیت در گرو همکاری مسئولان و دست‌اندرکاران شرکت‌های تابع نفتی و به ویژه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان کارفرما است که ما را از تجربه غنی خود بهره مند سازد و در بخش پشتیبانی و تامین منابع یاری رسان باشد.

البته در نظر داریم که از ظرفیت نخبگان، به‌ویژه نخبگان استان خوزستان نهایت استفاده و بهره را ببریم. امیدوارم برای موفقیت روزافزون این هدف، همکاری و تعامل دوجانبه‌ای میان ما و مسئولان استانی شکل گیرد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک به سابقه طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت:

پیش از این پروژه، در میدان بی‌بی حکیمه ۱ و ۲ و میدان نرگسی، حفر ۶ حلقه چاه، تعمیرات ترمیمی برخی چاه‌ها، توسعه ظرفیت واحدهای بهره‌برداری و شیرین‌سازی و به‌روزرسانی آنها به‌عهده شرکت ماشین‌سازی اراک بود که این طرح با هزینه‌کرد ۱۰۴ میلیون دلار در بازه زمانی تعیین‌شده با موفقیت تکمیل شد.

توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از دیگر طرح‌های اجراشده از سوی شرکت ماشین‌سازی اراک است

به گفته صفری، حمایت وزارت نفت از توان داخلی، قابل تقدیر است چرا که این امر در بلند مدت، عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی را به همراه دارد و زمینه‌ساز اشتغال داخلی و امید به آینده است.