افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کرج توسط وزیر جهاد کشاورزی، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان استانی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در شهر کرج افتتاح شد. با ایجاد این پارک، زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی توسعه یافته و تا پایان سال، حداقل ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری و ۱۰ مرکز رشد کشاورزی و منابع‌طبیعی به ظرفیت‌های موجود اضافه و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در زیست‌بوم‌های مورد نظر به حداقل دو برابر افزایش می یابد.

افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کرج توسط وزیر جهاد کشاورزی، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان استانی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در شهر کرج افتتاح شد. با ایجاد این پارک، زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی توسعه یافته و تا پایان سال، حداقل ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری و ۱۰ مرکز رشد کشاورزی و منابع‌طبیعی به ظرفیت‌های موجود اضافه و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در زیست‌بوم‌های مورد نظر به حداقل دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ندای البرز، سیدجواد ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: امروز با افتتاح پارک علم و فناوری منابع طبیعی واقع در کرج اتفاق خوبی در حوزه کشاورزی رخ داد و شرکت‌هایی که قرار است در پارک علم و فناوری مستقر شوند، با نمونه کارهای امروز، دستاوردهای خوبی ارائه کردند. سازمان تحقیقات کشاورزی کار بسیار خوبی را رقم زده است تا محلی برای فعالیت کشاورزی و استقرار استارت آپ ها باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: حوزه دانش و فناوری در کشاورزی و مجموعه پارک‌ها و سازمان تات برنامه‌های بسیار خوبی در سال جاری برای حمایت از حوزه علم و فناوری به خصوص در بخش هوشمندسازی دارند و در این راستا از تمام نخبگان به خصوص جوانان نخبه، دانشگاهیان و محققان دعوت می‌کنیم به این عرصه ورود کنند.

وی در ادامه  اظهار کرد: در حوزه صادرات نگاه کلی ما این است که محصولات آب بر با کشت فرا سرزمینی تولید و وارد کنیم، ضمن اینکه محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند محصولات استراتژیک و کم آب بر باشند و براساس قانون صادرات محصولات آب بر تعرفه دارند و از امسال این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

ساداتی با بیان اینکه پیام شعار امسال مقام معظم رهبری در بحث تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی و تأکیدی که در حوزه تولید داخلی داشتند برای مردم و کشاورزی ملموس‌تر است، تصریح کرد: اتفاقاتی که در حوزه امنیت غذایی در جهان بعد از جنگ اوکراین رخ داده است، نشانگر این است که تولید کالاهای اساسی در داخل کشورها و پایداری امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس دولت از ابتدای سال با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم این پیام را به کشاورزان داد که از تولید کالاهای اساسی و غلات پایه در کشور حمایت می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه تولید دام گوشت قرمز و طیور با بخش تولید، به صورت قراردادی پیش خواهیم رفت که تولیدکننده ما بدون دغدغه بر حوزه تولید تمرکز کند و با این کار معیشت کشاورز ما بهتر می‌شود، تولید داخلی افزایش می‌یابد و ارزبری برای واردات محصول از خارج کشور کاهش می‌یابد.