سه پروژه عمرانی با حضور مسوولان منطقه‌ای در شهر جدید دیزج حسین‌بیگ شهرستان مرند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سه پروژه عمرانی با حضور مسوولان منطقه‌ای در شهر جدید دیزج حسین‌بیگ شهرستان مرند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش وقایع‌نیوز: احمد سجادی‌فر| در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، داود عباسی، فرماندار مرند ضمن با تقدیر از مردم کوشا و فهمیده منطقه و با اشاره به تلاش‌های مثمر ثمر مهندس سیدداوود سیدنژاد، شهردار پرتلاش این شهر، گفت: طی حدود دو سالی که دیزج حسین‌بیگ به شهر تبدیل شده، علیرغم وجود مشکلات فراوان در مسیر تبدیل روستا به شهر، با تلاش‌های گسترده شهردار ساعی و مشارکت عالی مردم این شهر، کارهای بزرگی صورت گرفته و شاهد عمران و آبادانی چشمگیر شهر بودیم.

وی سپس ضمن تاکید بر لزوم همکاری شورا با شهرداری در مسیر آبادانی شهر دیزج حسین‌بیگ، تصریح کرد: اهتمام و جدیت مهندس سیدنژاد بخصوص ابتکار ایشان در کاشت چمن ورزشگاه شهر که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است و بهسازی آن و نیز زیباسازی شهر قابل تقدیر می‌باشد.

عباسی با اشاره به نصب دوربین‌های متعدد در سطح شهر دیزج حسین‌بیگ توسط شهرداری که امروز افتتاح می‌شود، گفت: این اقدام در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل بهتر شهر نقش مهمی دارد.

وی سپس به دو موضوع اساسی در عمران شهر دیزج حسین‌بیگ اشاره کرد و افزود: طرح سد تغذیه مصنوعی بین یالقیزآغاج و دیزج حسین‌بیگ که بیش از ۲۰ سال از آغاز مطالعه مقدماتی آن می‌گذرد، امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آ‌غاز خواهد شد و با اجرای آن دست‌کم ۱۰ روستای منطقه از آب شرب و کشاورزی آن بهره‌مند می‌گردند.

فرماندار شهرستان مرند همچنین در خصوص اجرای نهضت آسفالت ریزی در شهر دیزج حسین‌بیگ گفت: شهردار پرتلاش این شهر با تلاش‌های شبانه روزی و با صداقت تمام و فقط با جلب مشارکت گسترده مردمی و کادر شهرداری تمام کوچه‌های سطح شهر را آسفالت کرده و در حال حاضر کمتر کوچه‌ای در این شهر است که آسفالت نشده باشد طوری که به اندازه چند روستا در این منطقه آسفالت‌ریزی شده است.

وی مورد دوم را کنارگذر شهر دیزج حسین‌بیگ که دغدغه اصلی شهردار نیز بوده، برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، تردد اهالی روستاهای مرکید، درویش محمد و یامچی تسهیل شده و نیز توسعه شهری را در پی خواهد داشت.

عباسی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی فرمانداری برای حمایت از مجموعه شهرداری دیزج حسین‌بیگ در اجرای طرح‌های عمرانی، اظهار داشت: شهر دیزج حسین‌بیگ یکی ازشهرهایی است که سرمایه و مشارکت بالای مردمی را پشت سر خود دارد و شهردار متواضع و مردمی نیز با بهره گیری از این مشارکت و هدایت آنها در مسیر صحیح، در عمران منطقه نقش بسزایی دارد.

در این مراسم همچنین مهندس سید داوود سیدنژاد، شهردار شهر دیزج حسین‌بیگ ضمن سخنانی با تقدیر از مشارکت بالای شهروندان در عمران و آبادانی شهرشان و حمایت گسترده از تلاش‌های مجموعه عوامل شهرداری، گفت: طرح نصب دوربین‌ها با کیفیت بالا و توانایی ضبط صدا که با صرف هزینه حدود چهار میلیارد ریال  افتتاح می‌شود، کلا با مشارکت خیرین دیزج حسین‌بیگ اجرا شده است.

وی سپس با تاکید بر لزوم توجه به مدارس و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور خیرین منطقه تشکیل شد، حدود ۳۸ میلیارد ریال برای بهسازی مدارس منطقه جمع آوری گردید.

مهندس سیدنژاد افزود: کار بهسازی مدارس شهر دیزج حسین‌بیگ با وجود اینکه جزو وظایف شهرداری نیست، توسط کادر شهرداری به صورت خودجوش و با تامین هزینه توسط خیرین در حال انجام است و ما برای ایجاد محیط مناسب آموزشی برای فرزندان این مرز و بوم تمام تلاش همکاران را به کار گرفته ایم.

وی آسفات ریزی، کف سازی مدارس، کاشی کاری کف و دیوارها و هوشمندسازی مدارس، اختصاص دو دستگاه پروژکتور و لپ تاپ برای هر مدرسه و دستگاه زیراکس و کپی برای هر مدرسه را از جمله این خدمات برشمرد و گفت: این خدمات نوعی سرمایه گذاری برای آینده است و ما برای نخبه پروری در شهرمان تلاش می‌کنیم.

در ادامه مراسم با حضور مسوولان طرح نصب دوربین‌ها در سطح شهر دیزج حسین‌بیگ که با صرف هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی و مشارکت خیران منطقه اجرا شده بود، افتتاح شد و مسوولان حاضر ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار دیزج حسین‌بیگ در جمع آوری و هزینه کرد اصولی مشارکت‌های مردمی، برای وی و همکارانشان آرزوی موفقیت در توسعه شهر و منطقه نمودند.

انتهای پیام/