به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت عنوان کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه درخواست شده بوده اما پس از جلسه با سهامداران تصمیم بر این شد به ۲۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه تغییر کند.

افزایش سرمایه تصویب شد، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با هدف افزایش سرمایه با حضور ۸۴ درصد از سهامداران برگزار شد. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با استناد به مجوز افزایش سرمایه شماره DPM-IOP-00A-231 سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت عنوان کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه درخواست شده بوده اما پس از جلسه با سهامداران تصمیم بر این شد به ۲۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه تغییر کند.

وی افزود: ۶ هزار میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از سود انباشته و ۴ هزار میلیارد تومان دیگر از آورده سهامداران تامین خواهد شد.

عتیقی ادامه داد:۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در جهت افزایش سرمایه ۸ شرکت زیر مجموعه گل‌گهر است.

شرکت توسعه آهن و فولاد دارای طرح ۳ میلیون تومانی ورق است که سود قابل توجهی پس از افتتاح خواهد داشت.

شرکت دیگر جهان فولاد سیرجان است و افزایش سرمایه دیگر مربوط به شرکت تجلی است که به همت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایجاد شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۵۰ درصد رشد سهام داشتیم که در مقایسه با افزایش نرخ ارز، طلا و میانگین شاخص بورس نشان از وضعیت خوب این شرکت است. این رشد قابل قبول نشان از امید بازار به شرکت گل‌گهر است.

به گفته‌ی عتیقی درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد و سود خالص نیز ۸۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عنوان کرد: برای توسعه کارخانه‌ها باید پشتیبانی‌های لازم انجام شود.

از این رو باید برای توسعه‌ها به ویژه کارخانه ذوب سه میلیون تنی یک نیروگاه احداث شود. این نیروگاه قرار است به صورت BOT احداث شود. از این رو احداث نیروگاه برق توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو اعلام کرده است که برق کارخانه‌هایی که نیروگاه ندارند، در هنگام کمبود برق در اولویت قطع شدن قرار خواهد داشت.

در صورتی که برق کارخانه‌های کنونی و ذوب در حال احداث که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد، قطع شود، خسارتی سنگین به شرکت وارد خواهد آورد که فروش یک ماه شرکت‌های مجموعه گل‌گهر معادل احداث یک نیروگاه خواهد بود.

عتیقی تاکید کرد: باید برای طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه احداث کنیم و بسیاری از شرکت‌های فولادی و معدنی به احداث نیروگاه روی آورده‌اند تا در اولویت قطع شدن برق قرار نگیرند. قرارداد احداث نیروگاه به گونه‌ای تنظیم شده که هزینه‌ای متوجه شرکت گل‌گهر نخواهد شد و احتمالا این نیروگاه در اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است در پایان مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، افزایش سرمایه این شرکت از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کنونی به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به تصویب سهامدارن رسید.