به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از  اکوپرشین: ” سرد” داستان خانواده ای را روایت می‌کند که مشغول اسباب کشی به منزل جدید هستند، اما اتفاقی رخ می‌دهد که جدال با مرگ و زندگی آغاز می‌شود.

امیر قاسم راضی، فیلم سینمایی “سرد” را در تهران کلید زد، فیلمبرداری فیلم سینمایی”سرد” به نویسندگی و کارگردانی امیرقاسم راضی چند روزی است که در تهران آغاز شده و پویان مکری، سونیا اسماعیلی و مینا نوروزی فرد اولین بازیگرانی بودند که مقابل دوربین این کارگردان رفتند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از  اکوپرشین: ” سرد” داستان خانواده ای را روایت می‌کند که مشغول اسباب کشی به منزل جدید هستند، اما اتفاقی رخ می‌دهد که جدال با مرگ و زندگی آغاز می‌شود.

همه چیز جدی است.

زندگی هم شوخی نیست.

وقتی جدی می‌شود، مرگ درمی زند.

ما پرسه می‌زنیم میان خنده و اندوه و زندگی و مرگ…

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و تهیه کننده وکارگردان: امیر قاسم راضی، دستیار کارگردان و برنامه ریز و منشی صحنه: طاهره بخشی، مدیر فیلمبرداری: شاهین عراقی، صدابردار: سهیل متولی، گریم و طرح و اجرا: حسین صالحیان و اعظم رحمانی، طراح صحنه: اکبر محمد صالحی، مدیر تولید: علی آرمان شکیب، جانشین تهیه و مجری طرح: مینا نوروزی فرد، عکاس: نادر پیرزاد و روابط عمومی: مجید بیگناه.

پویان مکری، سونیا اسماعیلی، مینا نوروزی فرد، سرورعلیدوست، مددی مهر، علیرضا جلالی، رضا کریمی، کرشمه یوسفی و کودک خرد سال مهیاس جعفری از بازیگران اصلی فیلم سینمایی “سرد” هستند.

امیرقاسم راضی متولد ۱۳۳۹ تهران و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او فعالیت‌های هنری و سینمایی خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. سپس به کشور هلند مهاجرت و فیلم ماهی را درهلند ساخت.

فیلم سینمایی “ماهی” با حضوردر جشنواره‌های بین‌المللی: فیلم حیدرآباد، تایوان، اوزنابروگ،‌هامبورگ وفستیوال بین‌المللی اولدنبرگ جوایز عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار را کسب کرد.

 بعد از فیلم ماهی، امیر قاسم راضی فیلم “گل سرخی از آفریقا” را در سال ۲۰۰۰ میلادی در هلند جلوی دوربین برد. “گل سرخی از آفریقا” بسیار خوش درخشید و موفق شد جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری را ازجشنواره‌های بین‌المللی فیلم بارسلونا، اوزنابروگ، ‌هامبورگ، اولدنبرگ، فستیوال بین‌المللی فیلم ایران و کانادا، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تهران بدست آورد.

سازمان ملل متحد نیز ۳ جایزه ویژه خود را به فیلم” گل سرخی از آفریقا” اهدا کرده است.

امیرقاسم راضی در اوایل دهه ۸۰ شمسی دوباره به ایران بازگشت و به فعالیت‌های سینمایی خود ادامه داد. فیلم‌های کودک شاعر، نقطه صفر، هفت شب و خانه خوشبخت از ساخته‌های امیرقاسم راضی در ایران است.

نمایی از فیلم سینمایی سرد+اکوپرشین
نمایی از فیلم سینمایی سرد

  • منبع خبر : https://ecopersian.ir/