به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزاره راه با انتشار گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه فعالیت دولت سیزدهم در حوزه های مختلف، از جمله اقدامات انجام شده و آتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه ساخت راه‌آهن پرداخته است.

 انجام ۵۷ کیلومتر زیرسازی و ۶۴ کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن، ریل گذاریانجام ۵۷ کیلومتر زیرسازی، ۶۴ کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن و احداث ۴۵۴۵ مترمربع ایستگاه از جمله اقدامات دولت سیزدهم در سه ماه نخست فعالیت در حوزه توسعه خط آهن در کشور بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزاره راه با انتشار گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه فعالیت دولت سیزدهم در حوزه های مختلف، از جمله اقدامات انجام شده و آتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه ساخت راه‌آهن پرداخته است.

بر اساس این گزارش، احداث ۲۵۰ کیلومتر راه‌آهن در برنامه سال ۱۴۰۰ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بوده که در سه ماهه گذشته ۵۷ کیلومتر زیرسازی، ۶۴ کیلومتر ریل‌گذاری و احداث ۴۵۴۵ متر مربع ایستگاه انجام شده است.

در بخش زیرسازی، انجام زیرسازی ۲۲ کیلومتر از برنامه اتصال چابهار به شبکه ریلی، ۵ کیلومتر از طرح اتصال سبزوار به شبکه، ۱۰/۵ کیلومتر از طرح اتصال سراب به شبکه، ۱/۸ کیلومتر از طرح جوین-اسفراین، ۰/۳ کیلومتر از طرح اراک-اصفهان، ۱/۷ کیلومتر از طرح اصفهان-ازنا، ۰/۵ کیلومتر از طرح زاهدان-بیرجند، ۱۱/۵ کیلومتر از طرح شیراز-بوشهر، ۷ کیلومتر از طرح گل‌گهر-شیراز و آنتنی داراب-زادمحمود، ۳/۶ کیلومتر از طرح مبارکه -شهرکرد، ۱ کیلومتر از طرح اتصال فردوس به شبکه ریلی و ۱/۴ کیلومتر از طرح همدان-ملایر از جمله دستاوردهای این شرکت در سه ماهه گذشته بوده است.

همچنین ریل‌گذاری ۱۶/۱۹ کیلومتر از طرح میانه-اردبیل، ۳/۱۵ کیلومتر از طرح بستان‌آباد-خاوران، ۸/۲۶ کیلومتر از طرح یزد-اقلید، ۱۵/۸۰ کیلومتر از طرح چابهار-زاهدان، ٢٠/۵ کیلومتر از طرح همدان-سنندج و ۰/۳ کیلومتر از طرح ملایر-کرمانشاه در این مدت انجام شده است.

امضا و ابلاغ تفاهمنامه برای تأمین مالی و احداث پروژه راه آهن زاهدان- بیرجند به روش فاینانس یا مدل‌های مشارکتی و انجام فرایند مذاکرات و عقد قرارداد ظرف مدت ۶ ماه، تمدید مدت شروع و قطعیت قرارداد برای تأمین مالی، احداث، راه اندازی، اجاره و انتقال پروژه راه آهن بیرجند -یونسی از طریق استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و ظرفیت بخش خصوصی و تمدید اعتبار موافقتنامه قرارداد طرح راه آهن دوخطه برقی اصفهان-اهواز تا اسفندماه سال جاری به شرکت گروه مپنا به منظور انجام مذاکرات، توافقات قراردادی و قیمتی و اخذ مجوزهای مربوطه برای تأمین مالی و اجرا از طریق فاینانس خارجی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه تامین مالی طرح‌های احداث راه‌آهن در این بازه سه ماهه بوده است.