به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز، بعد از گذشت ۳  سال از رونمایی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کنترل قیمت‌ها، دولت سیزدهم تصمیم به تغییر آن گرفت. در همین راستا لایحه دوفوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی

اولین لایحه مهم دولت سیزدهم که توسط مجلس رد شد، لحظاتی قبل مجلس با دوفوریت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت کرد. دولت این لایحه را به عنوان «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» به مجلس تقدیم کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز، بعد از گذشت ۳  سال از رونمایی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کنترل قیمت‌ها، دولت سیزدهم تصمیم به تغییر آن گرفت. در همین راستا لایحه دوفوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» از سوی دولت به مجلس تقدیم شد اما مجلس با آن مخالفت کرد،  با این اتفاق  این لایحه حداقل تا ۶ ماه دیگر در دستور مجلس قرار نمی گیرد و عملا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به بودجه ۱۴۰۱ نمی رسد. در صورت تصویب نهایی این لایحه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد.

این اولین لایحه مهم دولت سیزدهم است که توسط مجلس رد می شود. نمایندگان با ۹۹ رأی موافق، ۱۲۷ رأ ی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در صحن، با تقاضای بررسی دو فوریتی این لایحه مخالفت کردند، همچنین تقاضای بررسی یک فوریتی این لایحه با ۱۰۲ رأی موافق، ۱۱۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب نمایندگان نرسید.

هفته گذشته سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، طی مصاحبه ای از ارائه لایحه دوفوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» خبر داد.

لایحه دوفوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» از سوی دولت به مجلس تقدیم شد اما مجلس با آن مخالفت کرد