سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضعیت نابسامان بازار بورس گفت: اگر بازار سرمایه روند طبیعی خود را پیش می‌گرفت و هیچ کس از بیرون آن را سازمان دهی نمی‌کرد، این اتفاقات نمی‌افتاد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی در مورد وضعیت این روزهای بازار بورس اظهار کرد: بورس برای حاکمیت و جامعه، تجربه جدیدی بود، فراز و نشیب‌های بازار بورس از یک طرف بی تدبیری‌های دولت را تشدید کرد. مردم ما در مقطعی نسبتا کوتاه از همین بازار سرمایه که امروز زمین خورده است، سود می‌بردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هر جا بحث عرضه و تقاضا مطرح است، فرد سرمایه گذار نباید همیشه توقع سود داشته باشد، اظهار کرد: ماجرای بورس در ایران زمانی متفاوت شد که به دخالت دولت در بازار سرمایه برخوردیم. دولت شرکت‌های تازه کار، شرکت‌های خصوصی، کارگزاری‌های غیردولتی و… را بازارگردانی کرد.

وی افزود: اگر بازار سرمایه روند طبیعی خود را پیش می‌گرفت و هیچ کس از بیرون آن را سازمان دهی نمی‌کرد، این اتفاقات نمی‌افتاد و اگر هم می‌افتاد شبیه همه سودها و زیان‌های بازارهای مختلف بود. وقتی از دخالت دولت حرف می‌زنیم، به طور مشخص از افشای اطلاعات و خلق رانت اطلاعاتی حرف می‌زنیم. این ماجرا باعث سوء استفاده بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه شد.

نماینده مردم ساری در مجلس در توصیه‌ای به سهام داران گفت: پیشنهادم به سرمایه گذاران این است که خویشتن دار باشند و در هر صورتی به بازار سرمایه اعتماد کنند. بورس هنوز بستری برای مدیریت مالی و سرمایه گذاری است. از سرمایه گذاران می خواهم صبر پیشه کنند و منتظر جبران دولت بماند. امیدواریم با تشدید نظارت های مجلس، اعتماد مردم به بازار بورس را برگردانیم. به نظر من، آینده بورس آینده مثبتی است.

بابایی کارنامی در پایان در مورد پیگیری‌های مجلس از بازار بورس گفت: امیدواریم این پیگیری‌ها منجر به به شفاف سازی عملکرد بازار سرمایه شود. مجلس همچنین برخورد قضایی با افراد ذی نفوذ یا کسانی که رانت اطلاعاتی را افشا کردند را در دستور کار دارد.