بازار کشاورزی در دست تعاون روستایی و تره‌بار؛ تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران در زمینه تعامل سازمان تعاون روستایی و میادین میوه و تره‌بار برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی امضا شد.

بازار کشاورزی در دست تعاون روستایی و تره‌بار؛ تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران در زمینه تعامل سازمان تعاون روستایی و میادین میوه و تره‌بار برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز، جلسه قرارگاه امنیت غذایی به ریاست سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، معاونان وزیر، روسای سازمان‌ها، مسوولان ذی‌ربط در وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد و تفاهم‌نامه به امضای وزیر جهاد کشاورزی و شهردار تهران رسید.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در این جلسه گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تعاون روستایی و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری امضا خواهد شد، امیدواریم همکاری مثمر ثمرتری داشته باشیم تا حذف واسطه‌ها و ارزان‌سازی غذا در کشور را به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در محلات استفاده کنیم، می‌توانیم محصولات کشاورزی و پروتئینی را به بخش‌های حاشیه‌نشین در شهر برسانیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تا سال ۲۰۳۰ باید یک تریلیون درخت در جهان کاشته شود، گفت: چین کاشت ۸۰ میلیارد درخت را پذیرفته که ۴۰ میلیارد آن تاکنون انجام شده است، عربستان ۵۰ میلیارد، پاکستان ۲ میلیارد و ترکیه ۸ میلیارد درخت را در نظر گرفته که ۴ میلیارد از این میزان را کاشته است.

وی ادامه داد: ایران در تولید کربن جایگاه هفتم و در ترسیب کربن جایگاه ۴۷ را در جهان دارد و باید این شکاف را کاهش دهیم. مهمترین مولفه ترسیب کربن درختکاری است و باید در این زمینه فعال‌تر شویم که با کاشت یک میلیارد درخت طرح را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۹۳۰ میلیون اصله درخت در کشور کاشته شده است و امیدواریم این طرح بتواند شروع خوبی برای ترسیب کربن در کشور باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره طرح فجر تا فطر عنوان کرد: طرح فجر تا فطر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار طرح کارآمدی است و کاهش ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت محصولات در فروشگاه‌ها می‌تواند تا پایان ماه رمضان به ثبات و تعادل در بازار کمک کند.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور علاوه‌بر سلامت گوشت، مرغ و ماهی بر قیمت این محصولات در بازار و بازاررسانی این محصولات از مبدا تا خرده‌فروشی نظارت کامل داشته باشد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پایتخت برای ارائه خدمات به شهروندان گفت: اکنون در تهران ۳۰۰ میدان میوه و تره‌بار و بازارچه وجود دارد و برای ارتقای خدمت‌رسانی به مردم، سیاست ما توسعه این ۳۰۰ میدان و بازارچه در سطح محلات شهر است.

زاکانی تصریح کرد: خرید قراردادی یکی دیگر از سیاست‌های خدماتی ما در شهرداری تهران است که مبتنی بر آن طبق نیاز شهروندان محصولات را می‌خریم و حقوق کشاورزان را نیز پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در اجرایی شدن سیاست خرید قراردادی تلاش می‌کنیم باکیفیت‌ترین محصول را با پایین‌ترین قیمتی که نفع کشاورز در آن است بخریم و در اختیار مردم قرار دهیم.