بررسی مزیت‌های راه‌اندازی سامانه جامع هوشمندسازی گلخانه‌های کشور، بازرس اتحادیه گلخانه‌داران و صادرکنندگان محصولات کشور گفت: از طریق سامانه جامع هوشمندسازی گلخانه‌های کشور می‌توان به استراتژی موثر و پایدار محصولات گلخانه‌ای ایران دست پیدا کرد.

بررسی مزیت‌های راه‌اندازی سامانه جامع هوشمندسازی گلخانه‌های کشور، بازرس اتحادیه گلخانه‌داران و صادرکنندگان محصولات کشور گفت: از طریق سامانه جامع هوشمندسازی گلخانه‌های کشور می‌توان به استراتژی موثر و پایدار محصولات گلخانه‌ای ایران دست پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز، مهرنوش خانمحمدزاده: کرم‌رضا محمدی، بازرس اتحادیه گلخانه‌داران کشور درباره مزیت راه‌اندازی این سامانه جامع هوشمندسازی گلخانه‌های کشور برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی گفت: ایجاد بستر ضمانت شده برای انتقال دانش و توانمندسازی تولیدکنندگان، شناسایی و معرفی هدفمند تولیدکنندگان در جامعه مصرف‌کننده و بازارهای هدف صادراتی ایجاد «کد شناسایی» برای هر تولیدکننده و محصول، رصد کردن محصولات از تولید تا بازار، صدور گواهی اصالت کالا برای مراکز فرآوری، ارزیابی و شناسایی تجار توانمند، ایجاد الگوی کشت برخط برای همه محصولات گلخانه‌ای کشور از جمله مزیت‌های راه‌اندازی این سامانه است.

محمدی از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه را چنین برشمرد: کشت محصول گلخانه‌ای مطابق با اقلیم هر استان و شهرستان، ایجاد کریدورهای تولید مطابق با اقلیم منطقه تولید، بهره‌وری متناسب تولید با توجه به انتخاب نوع محصول و نوع اقلیم و شناسنامه بازار هدف، ارتباط هوشمند تولیدات گلخانه‌ای به بازارهای جهانی و تمرکز هوشمند تولیدات و بازاریابی، فروش تضمینی محصولات گلخانه‌ای کشور مطابق با کشاورزی قراردادی.

مدیر پروژه سالم‌سازی محصولات گلخانه‌ای ایران در ادامه افزود: از جمله نگرانی جامعه گلخانه‌داران این است که امروز کشاورز فلفل بکارد، فردا بازار دارد، یا نه؟ آیا می‌توان آن را صادر کرد؟ فردا اگر کشاورز محصولی را کاشت و بازاری برای آن نبود، هزینه‌های تولید محصول را از چه کسی باید بگیرد؟ برای رفع همه این نگرانی‌ها در تلاش هستیم با راه‌اندازی این سامانه مدیریت هوشمند گلخانه‌های کشور، این مشکلات را کاهش دهیم.

بررسی مزیت‌های راه‌اندازی سامانه جامع هوشمندسازی گلخانه‌های کشور

محمدی در پایان با توجه به ضرورت‌های عنوان شده، خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است در شرایط فعلی هوشمندسازی تجمیع این اطلاعات انجام شده تا بر اساس آن به طبقه‌بندی آن دست پیدا کینم و بر اساس این طبقه‌بندی به آنالیز آماری و نیازسنجی جامعه هدف کمک می‌کند و در نتیجه می‌توان به استراتژی موثر و پایدار محصولات گلخانه ای ایران دست پیدا کرد.

وی در پایان افزود: در مسیر این مهم اتحادیه گلخانه‌داران کشور تاکنون موفق شده با تعریف پروژه مشترک، طراحی واجرایی سامانه هوشمندسازی محصولات گلخانه‌ای ایران را ساماندهی و اجرا کند.