به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: مهندس امانی اظهار داشتند: در زمینه توسعه شاخص راه روستایی در کشور، ۵ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمان از شاخص کشوری که ۸۱ درصد است پایین تر هستند.

برنامه دولت‌ توسعه عادلانه راه است، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در آیین افتتاح پروژه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در استان کردستان گفت: برنامه دولت سیزدهم توسعه عادلانه در زمینه راه است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: مهندس امانی اظهار داشتند: در زمینه توسعه شاخص راه روستایی در کشور، ۵ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمان از شاخص کشوری که ۸۱ درصد است پایین تر هستند.

دولت برای جبران این عقب ماندگی برنامه دارد ، که امسال حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را توسعه دهد و در این زمینه در استان کردستان ۳۷۰ کیلومتر توسعه راهی، با حضور جناب وزیر و ریاست جمهور آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مبنای تقسیم اعتبارات در این وزارتخانه، خوشبختانه با توجه به کتاب راهبردی که در این وزارتخانه با همکاری سازمان برنامه کشوری منتشر شده است، بسیار با عدالت بوده به نحوی که از اعتبار سال گذشته به عنوان نمونه به استان اصفهان ۲۲ میلیارد تومان و به کردستان و سیستان هرکدام ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

شایان ذکر است که سال گذشته وزارت راه و شهرسازی حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که ۴۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارت استانی بوده است.

امانی افزود، در حاشیه این مراسم با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: در ستاد عرفه پیش‌بینی کرده‌ایم که بیش از ۵ میلیون نفر زائر از مرزهای کشور برای زیارت عتبات بروند.

امانی اظهار داشتند: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راههای مواصلاتی به مرزها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای ادامه داد که در دولت سیزدهم با توجه به نگرش خاص به سازمان در زمینه درآمدزائی وجود دارد و این امر موجب توسعه مرزی گردیده است.

وی افزود که با مدیریت و رایزنی وزیر راه و شهرسازی در زمینه ارتباطی با کشورهای همسایه روابط خاصی داریم و از جمله این همکاری‌های می‌توان به تفاهم‌نامه با روسیه در زمینه توسعه جاده‌ای شمال به جنوب اشاره داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزودند: به عنوان نمونه در زمینه افزایش ظرفیت مرزی می‌توان به بستر‌سازی مناسبی که در مرز خسروی صورت گرفته اشاره نمود به نحوی که علاوه بر ظرفیت اقتصادی این مرز در ۴۰ روز تردد زائرین عتبات و ۷۲ ساعت بازگشت این زائران می‌تواند بستر خوب توسعه اقتصادی و مذهبی باشد.