برگزاری سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشوربا قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی، سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده رییس جمهور در امر نماز، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ائمه جماعات ادارات کل راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از فعالان فرهنگی و با قرائت پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان اسلام برگزار شد.

برگزاری سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشوربا قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی، سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده رییس جمهور در امر نماز، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ائمه جماعات ادارات کل راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از فعالان فرهنگی و با قرائت پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان اسلام برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آیت الله مکارم شیرازی در این پیام که توسط حجت الاسلام والمسلمین ناصری مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی و رییس ستاد اقامه نماز سازمان قرائت شد، با اشاره به آیه شریفه وقال الله انی معکم لئن اقمتم الصلوه(و خداوند فرمود با شما هستم تا مادامی که نماز را به پای دارید)، فرمود: تشکیل این جلسه نشانگر آن است که نماز جماعت امری فراگیر بوده و اختصاصی به مساجد ندارد، بلکه در عموم اماکن اعم از ادارات ،سازمان ها و حتی پایانه ها که در واقع محل عبور مسافران می‌باشد نیز جریان داشته و دارد و این از برنامه های مهم اسلام است.
ایشان همچنین در این پیام با یادآوری این‌که نماز نخستین فرع از فروع دین است، افزودند: سزاوار است ائمه جماعات محترم نیز اهمیت نماز جماعت را به صورت فوق العاده گوشزد و جایگاه و برکات آن را برای عموم مردم و نمازگزاران تبیین کنند تا در این شرایط سخت با نماز ارتباط عمیق‌تری پیدا کرده و برای عبور از بحران ها بهره های بیشتری از آن کسب کنند.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور نیز دراین مراسم با بیان این که پیش نمازی کار مهمی است و پیش نماز باید از مردم و درمردم و همراه با مردم باشد، گفت:پیش نمازی شغل نیست، بلکه امری است که موجب جمع شدن مردم حول محور خدا و باعث وحدت در جامعه است.
وی با تاکید بر این که پیش نماز باید مطالعه کافی داشته باشد، خطاب به ائمه جماعات گفت: هر چیزی که برای مردم می‌خواهید بگویید یکی از این چهار شرط را باید داشته باشد؛ یا واجب باشد، یا مستحب، یا نیاز جامعه باشد یا نیاز فرد.
رییس ستاد اقامه نماز افزود:حرف نو را باید از قرآن آموخت و برای مردم تبیین کرد.
وی خطاب به روحانیون حاضر در جلسه گفت: با مردم به زبان ساده، گزیده و مختصر و با مطالعه سخن بگویید.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین با یادآوری این که فرصت‌ها کوتاه و گذرا هستند؛ گفت: کتاب‌های مفید مطالعه کنید، تفسیر قرآن بخوانید، نذر کنید اگر شبی آیه‌ای را نفهمیدید نخوابید،اگر قدر وقتمان را ندانیم حسرت خواهیم خورد، چنانچه یکی از اسامی روز قیامت، یوم الحسره است.
محمد حسین رضایی نماینده ویژه رییس جمهور در امر نماز نیز دراین جلسه با بیان این که فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امر نماز که در صف فعالیت می‌کند، شایسته قدردانی است؛ گفت: تلاش می‌کنیم وزارت راه و شهرسازی در میان وزارتخانه‌های دولت در امر نماز الگو باشد.
وی خواستار آن شد که نمازخانه های بین راهی برای اقامه نماز مردم جذابیت داشته باشند و تاکید کرد: ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید از ظرفیت های مجموعه خود شناخت پیدا کنند و متناسب با این ظرفیت‌ها برنامه ریزی کنند.
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در سومین دوره ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی دو سال اخیر ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز کشور مقرر شده ۱۱۰ نمازخانه در مسیرهایی که سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در آنها نیستند، احداث شود که ۲۰ باب نمازخانه در سال گذشته بهره برداری شد و ۲۰ باب در سال جاری در راه های کشور راه اندازی می‌شوند‌.
امانی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۳۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در راه های کشور به مردم خدمت می‌دهند و به ازای هر ۹۲ کیلومتر یک مجتمع خدماتی رفاهی وجود دارد که وجود مسجد یا نمازخانه جزو الزامات اصلی ساخت آنها است و با تکمیل مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حال ساخت و مجتمع‌هایی که در مرحله اخذ استعلام است، این میانگین به ۳۷ کیلومتر خواهد رسید.
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی استقبال چشمگیر برای تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی امسال، پیش بینی می‌شود بیش از پنج میلیون زائر در اربعین حسینی مشرف شوند و سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از آمادگی کامل برای ارائه خدمات شایسته به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برخوردار است.
این گزارش حاکی است در سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اهدای لوح تقدیر به داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از برنامه‌های اقامه نماز و برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری از ۲۰ باب مسجد بین‌راهی در راه‌های مواصلاتی کشور تجلیل و قدردانی کرد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای