در آستانه اربعین شهادت حضرت اباعبدلله الحسین، تمامی امکانات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای سهولت و ایمنی سفر زائران اربعین بسیج شده است. به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری […]

در آستانه اربعین شهادت حضرت اباعبدلله الحسین، تمامی امکانات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای سهولت و ایمنی سفر زائران اربعین بسیج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست خبری، شکوفایی ترانزیت و ساماندهی و توسعه پایانه‌های مرزی را از توفیقات دولت سیزدهم برشمرد که در اثر افزایش تعامل با کشورهای منطقه از طریق دیپلماسی اقتصادی و اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است. وی با اشاره به این که بیش از ۸۰ درصد تعهدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه آماده‌سازی سفرهای اربعین انجام شده است، افزود: باقیمانده تعهدات تا قبل از سفرهای اربعین انجام خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد مرزهای منتهی به خاک عراق و عزیمت زائران به عتبات عالیات از طریق افزوده شدن مرزهای باشماق و تمرچین و اختصاص بیش از ۱۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی زیرساخت‌های لازم جهت سهولت تردد زائران، تلاش کرده‌ایم اقدامات مناسبی در جهت خدمت رسانی به زائران انجام شود. امانی افزود: پیش بینی ها از عزیمت بیش از ۵ میلیون نفر از مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ روز حکایت دارد و ظرف ۷۲ ساعت با حجم انبوه ورود زائران به کشور مواجه خواهیم بود که امیدواریم با توزیع سفر هموطنان طی ۵ تا ۷ روز، بتوانیم سرویس مطلوب و در شان زائران حضرت سیدالشهدا(ع) ارائه دهیم. رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیش بینی سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ برای تامین وسایل نقلیه عمومی مسافری در سفرهای بازگشت خاطرنشان کرد: زائرانی که با ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای سفر می کنند، پس از خاتمه زیارت و آغاز حرکت به سمت مرز، نام مرز مورد نظر خود را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اعلام کنند تا ضمن جلوگیری از ازدحام در مرزها برای تامین ناوگان موردنیاز زائران برنامه‌ریزی شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای