به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: به ناصر نبی‌پور در گفتگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: آزادسازی قیمت‌ها در هر جای دنیا که باشد تدریجی انجام می‌شود، اما در اینجا ظاهراً مسئولان برنامه‌ای ندارند.

تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۷۰هزار تومان می‌شود‏، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: بعد از حذف ارز ترجیحی طبق آنالیز ما قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری کیلویی ۶۷هزار تومان و شانه‌ای ۱۴۰هزار خواهد شد و شانه‌ای ۱۷۰هزار و دانه‌ای شش هزار تومان نیز به دست مردم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: به ناصر نبی‌پور در گفتگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: آزادسازی قیمت‌ها در هر جای دنیا که باشد تدریجی انجام می‌شود، اما در اینجا ظاهراً مسئولان برنامه‌ای ندارند.

وی در پاسخ به این که پیشنهاد شما به مسئولان چیست، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که ابتدا قدرت خرید مردم و نقدینگی مورد نیاز مرغداران را در نظر بگیرند.

مسئولان به این فکر کنند که مردم از کجا بیاورند که شانه‌ای ۱۷۰هزار تومان پول تخم‌مرغ بدهند.

اگر قیمت مرغ و تخم‌مرغ برابر شد، دیگر اقبال به تخم‌مرغ بسیار کم می‌شود و انگیزه‌های تولید از بین می‌رود.

مرغداران سهمیه نهاده اسفند ۱۴۰۰خود را دریافت نکرده‌اند

نبی‌پور با اشاره به این که بسیاری از مرغداران مرغ تخم گذار نتوانسته‌اند سهمیه نهاده اسفند ۱۴۰۰خود را دریافت کنند، گفت: هنوز برای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نیز سهمیه‌ای اعلام نشده و در بازار آزاد هم یگ گرم سویا پیدا نمی شود.

وی در پاسخ به این که پاسخ مسئولان در مورد کمبود نهاده در بازار چیست، اظهار داشت: مسئولان وزارت جهاد تنها به فکر آزادسازی نرخ ارز و هدفمندی یارانه‌ها هستند و خودشان هم نمی دانند چه می‌خواهند انجام بدهند.

مسئولان فکری به حال نقدینگی مورد نیاز مرغداران کنند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ادامه داد: اگر قرار است ارز ترجیحی را حذف کنند، از قبل باید به فکر نقدینگی مورد نیاز مرغداران باشند، چرا که با افزایش شش برابری نرخ ارز، قیمت نهاده‌ها هم چند برابر می‌شود و به همین ترتیب نقدینگی مورد نیاز مرغداران افزایش می‌یابد.

وی با هشدار به مسئولان نسبت به عواقب بی تدبیری در این مورد گفت: بعد از حذف ارز دولتی مرغداران از کجا باید نهاده خود را تهیه کنند؟

چه فکری قرار است به حال قدرت خرید مردم کنند؟ مسئولان اگر بدین صورت بخواهند ادامه دهند، مرغ‌های تخم گذار در سن پایین به کشتارگاه خواهند رفت.

ارسال مرغ‌ها به کشتارگاه در صورت تأمین نشدن نهاده

نبی‌پور در پاسخ به این که وضعیت جوجه ریزی در شرایط فعلی چگونه است، بیان کرد: چون در دی ماه سال گذشته مسئولان قول تأمین نهاده دادند، جوجه‌ریزی شدت گرفت و الان به لحاظ تأمین تخم‌مرغ نداریم، اما اگر در تأمین نهاده دچار مشکل شویم و قیمت‌ها آزاد شود، مرغداران مرغ‌های خود را راهی کشتارگاه می‌کنند و از اینجاست که فاجعه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: بی شک بی تدبیری در آزادسازی قیمت‌ها منجر به تبعات اجتماعی سنگین خواهد شد.

تخم‌مرغ کالای مصرفی طبقات پایین جامعه است و از دست رفتن قدرت خرید ارزان‌ترین پروتئین جامعه، مشکلات زیادی برای مردم و در نهایت برای مسئولان به وجود خواهد آورد.