احضار رانندگان با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر از حدمجاز؛ جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل قرارگاه کنترل سرعت در این پلیس خبر داد. به گزارش وقایع به نقل از ایسنا: سرهنگ ابوالفضل موسوی پور، دراین‌باره گفت: در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرارگاه کنترل سرعت ایجاد شده که هدف […]

احضار رانندگان با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر از حدمجاز؛ جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل قرارگاه کنترل سرعت در این پلیس خبر داد.

به گزارش وقایع به نقل از ایسنا: سرهنگ ابوالفضل موسوی پور، دراین‌باره گفت: در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرارگاه کنترل سرعت ایجاد شده که هدف از آن کاهش موارد سرعت غیرمجاز و  خسارات و آسیب‌های ناشی از آن است. البته عمده رانندگان تهرانی قوانین را رعایت می‌کنند اما گاهی سرعت غیرمجاز یک خودرو و انجام حرکات مخاطره آمیز از سوی معدود رانندگان قانون گریز ایمنی ترافیکی دیگر کاربران را نیز به مخاطره می‌اندازد.

وی با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی رانندگان در مرکز کنترل هوشمند ترافیک و نیز از سوی تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور رصد می‌شود، گفت: در همین راستا قرارگاه کنترل سرعت نیز با بهره‌مندی از همین امکانات در مجموعه پلیس راهور ایجاد شده است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس تخلف سرعت غیرمجاز را درسه سطح دسته‌بندی می‌کند، گفت:  این سه سطح که مبلغ جرائم آن نیز متفاوت است شامل بیش از ۳۰ کیلومتر از سقف سرعت مجاز، ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بیشتر از سقف سرعت مجاز و بالای ۵۰ کیلومتر بیشتر از سقف سرعت مجاز است که برای این دسته از رانندگان جریمه نقدی و نمره منفی در نظر گرفته شده است.

موسوی پور اضافه کرد: همچنین اگر راننده‌ای بالای ۵۰ کیلومتر از سقف سرعت مجاز، سرعت داشته باشد، علاوه بر این جرائم مورد برخورد نیز قرارگرفته و احضار می‌شود. این راننده باید تعهد دهد که دیگر مرتکب چنین رفتاری نخواهد شد.