به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید: حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی که امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع شهرک نیشتمان در شهرستان سنندج به تصویب رسید.

تصویب طرح جامع شهرک نیشتمان در سنندج، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه امروز طرح جامع شهرک نیشتمان درشهرستان سنندج را تصویب کرد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید: حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی که امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع شهرک نیشتمان در شهرستان سنندج به تصویب رسید.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در چارچوب دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی مصوب ۱۳۹۹، با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منظور ایفای نقش موثر در راستای سیاست‌های تأمین مسکن کشور بویژه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، انجام مطالعات مکانیابی و طراحی شهرک در اقصی نقاط کشور بویژه درمناطق کلانشهری و مراکز استان‌ها را در قالب طرح جامع شهرک در دستور کار قرار داد.

هم‌اکنون ۴۰ شهرک در سراسر کشور درمراحل مختلف مکان‌یابی و تصویب مراجع استانی یا در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارند.

طاهرخانی تاکید کرد: طرح جامع شهرک نیشتمان یکی از این موارد است که با هماهنگی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کردستان و از طریق معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان در محدوده شهرستان سنندج تهیه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در قالب این مطالعات، ابتدا ضرورت‌های احداث شهرک در شهرستان‌های استانکردستان مورد بررسی قرار گرفته و شهرستان‌های نیازمند شناسایی و اولویت بندی شدند. در نخستین گام، مطالعات مکانیابی شهرکدر شهرستان سنندج انجام و با عنایت به تحولات اقتصادی و اجتماعی و مهاجر پذیری شدید مرکز استان، تقاضای بالای مسکن و عدم توان پاسخگوئی شهر سنندج به نیازهای مسکن به لحاظ محدودیت‌های چشمگیر رشد و گسترش کالبدی آن، همچنین در همگرایی با نقش‌های منطقه‌ای و فرهنگی این شهر، شهرک نیشتمان در محدوده‌ای به مساحت ۴۰۳ هکتار در شمال سنندج و ظرفیت جمعیت‌پذیری ۲۸ هزار نفر جانمایی شد.

وی تصریح کرد: نقش غالب این شهرک مسکونی خواهد بود، لیکن علاوه بر تأمین نیازهای سکونت تمامی گروه‌های اجتماعی و اقتصادی، در همکاری مکمل با سنندج به عنوان شهر خلاق، نقش‌های مکملی در حوزه‌های مختلف را ایفا خواهد نمود. در طراحی این شهرک، الگوهای نوین با رویکرد توسعه پایدار و همسازی با فرهنگ و اقلیم محلی، مدنظر قرار گرفته است.

به گفته طاهرخانی، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، بر اساس وظایف قانونی، تجارب طولانی در احداث شهرهای جدید و توان فنی و سرمایه‌گذاری بالا، با بهره‌گیری از اندیشه و ایده‌های جوامع علمی و حرفه‌ای و ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی، طراحی و اجرای کامل شهرک نیشتمان را وجهه همت خویش قرار خواهد داد تا الگوی مطلوبی از شهرسازی یکپارچه را در نظام توسعه شهری کشور عرضه کند.