رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در ۴ ماهه گذشته ۱۳ دستگاه پل و ابنیه فنی در استان اردبیل تعمیر و مرمت شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در ۴ ماهه گذشته ۱۳ دستگاه پل و ابنیه فنی در استان اردبیل تعمیر و مرمت شده است.
به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل،مهدی زندیان در بازدید ازتعمیرات ابنیه فنی شهرستان پارس آباد افزود:از ابتدای سالجاری تا کنون در راستای شناسایی،تعمیر پل و سایر ابنیه فنی آسیب دیده در محورهای مواصلاتی استان تعداد ۷ دستگاه ابنیه فنی با اعتبار ۳۲میلیارد ریال تعمیر و مرمت گردیده است.

وی اظهار کرد:پل آق چای، پرگو، آلوچه، کرد قشلاقی و پل های عزیزکندی از جمله پروژه هایی است که در ۴ ماهه گذشته مرمت و نگهداری شده اند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده تعداد ۶ دستگاه ابنیه فنی در محورهای اردبیل- مشکین شهر، اردبیل- گرمی و مشکین شهر- اصلاندوز نیز در مرحله تعمیر ومرمت است تصریح کرد:برای انجام این مهم ۴۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

زندیان در راستای اصلاح نقاط پرحادثه در سطح استان،از اصلاح و رفع دو نقطه پرحادثه در سه راهی سیاب و پیچ قصابه خبرداد و بیان کرد: در سال جاری با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات اجرایی تعریض پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد، ورودی و تقاطع غیر هم سطح نمین، تکمیل محور هشجین-سرچم و پیچ شرفه ،ایمن سازی محور گرمی-موران (ایلیخچی)وهمچنین اجرای رمپ و ایمن سازی اسدکندی در حال حاضر در دست اجرا است.

وی با توجه به قرارگیری استان اردبیل در منطقه کوهستانی،وجود ۲۶ دستگاه پل خاص را در این استان یادآور شدو اظهار کرد: ۸۷ دستگاه پل های بزرگ با دهانه ۱۰ تا ۲۰ متر و ۵۴۹۲ پل های کوچک با دهانه های زیر ۱۰ متر واقع در محورهای مختلف استان می باشد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل شناسایی،اصلاح وتعمیرپل ها وهمچنین دیگر ابنیه فنی آسیب دیده در محورهارا وظیفه مهم اداره نگهداری ابنیه فنی در محورها عنوان کرد.

زندیان گفت: علاوه براین تهیه و ثبت آمار اطلاعات و شناسنامه ابنیه فنی راه ها نیز به عهده این اداره است.