طبق قانون کار دستمزد سال 1404 کارگران در شورای عالی کار با رعایت سه‌جانبه‌گرایی تعیین خواهد شد.

تعیین دستمزد ۱۴۰۴ کارگران در شورای عالی کار؛ طبق قانون کار دستمزد سال ۱۴۰۴ کارگران در شورای عالی کار با رعایت سه‌جانبه‌گرایی تعیین خواهد شد.

به گزارش وقایع‌نیوز، مدیرکل روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر اراده‌ای برای اصلاح و بازنگری ماده ۴۱ قانون کار وجود ندارد، گفت: دستمزد سال ۱۴۰۴ هم مانند سنوات گذشته در شورای عالی کار تعیین می‌شود.

احمد غریوی افزود: در ماده ۴۱ قانون کار پیش‌بینی شده که شورای عالی کار همه ساله وظیفه دارد نسبت به تعیین حداقل دستمزد کارگران و دیگر سطوح مزدی و دیگر اقلامی که لازمه درباره افزایش این اقلام تصمیم‌گیری شود تشکیل جلسه دهد.

وی اظهارداشت: درنهایت با اکثریت یا با اتفاق نظر اعضای حاضر در جلسه شورای عالی کار درخصوص این موارد تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شورای عالی کار دارای ترکیب و ساختاری سه‌جانبه است یعنی متشکل از گروه کارگری، کارفرمایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این ساختار و ترکیب حضور دارد.

وی در ادامه افزود: برخلاف اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند شورای عالی کار یک ساختار دولتی است در حالیکه این طور نیست؛ در قانون کار پیش‌بینی شده که شورای عالی کار دارای ساختاری سه‌جانبه است و دولت هم در این ترکیب حضور دارد.

غریوی اضافه کرد: در حال حاضر ماده ۴۱ قانون کار عملیاتی و در حال اجراست و هیچگونه اراده‌‌ای درخصوص اصلاح و بازنگری در این ماده وجود ندارد.

او بیان داشت: پیشنهادی اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری مطرح شده بود در رابطه با اینکه موضوع حداقل دستمزد و دیگر سطوح مزدی به تصمیم‌گیری دولت و مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه و بودجه محول شود ولی این پیشنهاد منتفی شد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: در زمان حاضر هیچگونه تغییری در این ماده ایجاد نشده و بعید می‌دانم در سال جاری هم موضوع اصلاح مطرح شود مگر اینکه از طرف گروه کارگری، کارفرمایی و نهایت دولت در رابطه با پیشنهاد اصلاح این ماده اراده‌ای وجود داشته باشد.