موسسه بین‌المللی خانه صلح با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی، نمایندگی خود را در شهر تبریز، مرکز شمال غرب کشور، افتتاح کرد.

تلاشی برای ترویج فرهنگ صلح و همبستگی، موسسه بین‌المللی خانه صلح با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی، نمایندگی خود را در شهر تبریز، مرکز شمال غرب کشور، افتتاح کرد.

به گزارش وقایع نیوز، احمد سجادی فر| محمد امین تژ، دبیر این موسسه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اهداف و برنامه‌های آتی موسسه پرداخت.

تژ اظهار داشت که این موسسه به‌عنوان یک نهاد غیر دولتی و مستقل، در راستای ایجاد صلح و امنیت بین جوامع مختلف فعالیت خواهد کرد. وی همچنین بر اهمیت آموزش‌های دینی و فرهنگی در ترویج فرهنگ صلح تأکید کرد و گفت: “ما تلاش داریم تا با برگزاری همایش‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی، بستری مناسب برای گسترش فرهنگ صلح فراهم کنیم.”

این موسسه به عنوان عضو رسمی سازمان رهبران صلح و تحت نظارت سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی، برنامه‌های خود را در سطح ملی و بین‌المللی اجرا خواهد کرد.

تژ در پایان تأکید کرد که موسسه بین‌المللی خانه صلح به دنبال ایجاد همبستگی بین اقوام ایرانی و توسعه پایدار جامعه است و امیدوار است که با همکاری مردم، بتواند به اهداف خود دست یابد.

دکتر علی مولوی، رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب، نیز در این نشست به فعالیت‌های بنیاد در ۶۰ کشور اشاره کرد و گفت که این بنیاد در یونسکو ثبت شده است. وی به احترام به تمامی ادیان الهی تأکید کرده و خاطرنشان کرد: “وفاق ملی ما نیز در پی صلح و سازش می‌باشد.”

موسسه بین‌المللی خانه صلح و بنیاد تکریم ادیان هر دو در راستای رسالت صلح و سازش تفاهم نامه همکاری و تعامل امضا کردند تا به عنوان سفیران صلح در سطح ملی و بین‌المللی تلاش کنند.