معاون وزیر دادگستری گفت: توقیف کشتی کره‌ای در خلیج فارس به دلایل کاملا فنی است.

توقیف کشتی کره‌ای در خلیج فارس به دلایل کاملا فنی است، به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود حکمت نیا معاون وزیر دادگستری صبح امروز(۹۹/۱۱/۱۳) با “یو جانگ هیان” سفیر کره جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.

حکمت نیا در این دیدار در رابطه با موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور کره جنوبی گفت: همواره ارتباطات خوب و مثبتی در کلیه سطوح بین دو کشور برقرار بوده و امیدواریم در آینده نیز با رفع مشکلات به وجود آمده، به سطح قابل قبولی از تعاملات دست پیدا کنیم.

حکمت نیا در خصوص توقیف کشتی کره ای توضیح داد: کشتی های زیادی از آبهای خلیج فارس عبور می کنند و مشکلای هم برای آنها وجود نداشته است و دلیل توقیف کشتی کره ای به لحاظ مسائل زیست محیطی و فنی بوده است.

معاون وزیر دادگستری گفت: خلیج فارس برای ما حکم محل تنفس را دارد و احساس ما نسبت به خلیج فارس یک حس عمیق انسانی است.

وی در خصوص درخواست سفیر کره مبنی بر آزادی خدمه کشتی در آستانه سال نو کره ای گفت: رسیدگی به این موضوع در حوزه اختیارات قوه قضائیه بوده و تصمیم گیری در این رابطه بر عهده دادستان است اما در این رابطه از قوه قضائیه درخواست می کنیم تا در صورت امکان رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار دهند.

معاون وزیر دادگستری با ابراز تاسف از اقدام دولت کره جنوبی در محدود کردن منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای تحریم های ظالمانه دولت آمریکا تصریح کرد: در خصوص پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کشور کره جنوبی، دولت ما نیز از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار دارد چراکه بازداشت پول ما مبتنی بر یک جرم نیست بلکه مبتنی بر منافع و مصالح خود کره است.

سفیر کره جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به این مطلب که کشتی کره جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران متهم به آلوده کردن آب دریا است، مدعی شد در صورت اثبات این ادعا، کلیه خسارات وارد شده از سوی کشور متبوعش جبران خواهد شد.