به‌گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به‌نقل از روستانیوز، احمد رستمی در پاسخ به این‌که وضعیت صادرات در این بخش چگونه است، عنوان کرد: عدم‌حمایت در تأمین نهاده‌ها، قیمت بالای مواد اولیه، سموم و کودها، عدم شناخت بازارهای هدف و رعایت نکردن پروتکل‌های مربوط به هر کشور و عدم متناوب بودن صادرات و غیرپیوسته بودن آن؛ از مشکلات اصلی و علت کاهش صادرات است.

تولید ۶میلیون گیاه بذری کاکتوس و گیاهان گوشتی در سال، نایب‌رئیس انجمن کاکتوس و گیاهان گوشتی ایران گفت: بر اساس آمار حدود پنج ‌تا شش میلیون گیاه بذری کاکتوس و گیاهان گوشتی در سال تولید داریم.

به‌گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به‌نقل از روستانیوز، احمد رستمی در پاسخ به این‌که وضعیت صادرات در این بخش چگونه است، عنوان کرد: عدم‌حمایت در تأمین نهاده‌ها، قیمت بالای مواد اولیه، سموم و کودها، عدم شناخت بازارهای هدف و رعایت نکردن پروتکل‌های مربوط به هر کشور و عدم متناوب بودن صادرات و غیرپیوسته بودن آن؛ از مشکلات اصلی و علت کاهش صادرات است.

وی افزود: به دلیل توانایی در بخش تولید در چند سال آینده با حمایت نهادهای دولتی و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانیم قراردادهای بلندمدت منعقد و نیاز بازارهای خارجی را تأمین کنیم.

رستمی در مورد اهمیت حضور مستمر در نمایشگاه‌های خارج از کشور اظهار داشت: با حضور در این نمایشگاه‌ها می‌توانیم محصولات خود را ارائه کرده و با مصرف‌کنندگانی که محصولات بهتر و باکیفیت بیش‌تری می‌خواهند، ارتباط برقرار کنیم و بدین ترتیب صنعت خود را گسترش دهیم.

  • منبع خبر : https://www.rustanews.ir