به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از مهر: فوق‌ستاره آرژانتینی برای هفتمین‌بار این جایزه مخصوص نشریه فرانس فوتبال را از آن خود کرد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به دو توپ طلا برساند. 

توپ طلا به مسی رسید، لیونل مسی رسما جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد. بعد از گمانه‌زنی‌های زیادی که در مورد برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ وجود داشت نهایتا ساعاتی پیش مشخص شد که لیونل مسی برنده این جایزه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از مهر: فوق‌ستاره آرژانتینی برای هفتمین‌بار این جایزه مخصوص نشریه فرانس فوتبال را از آن خود کرد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به دو توپ طلا برساند. 

این توپ طلا در حالی به لیونل مسی رسید که رقابت نزدیکی بین او و ستاره لهستانی باشگاه بایرن‌مونیخ یعنی روبرت لواندوفسکی وجود داشت اما نهایتا فوق‌ستاره آرژانتینی در این رقابت تنگاتنگ به پیروزی رسید. همچنین بعد از مسی و لواندوفسکی نیز جورجینیو به عنوان سومین بازیکن برتر جهان از نگاه فرانس فوتبال انتخاب شد. 
رده بندی کامل توپ طلای سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:
۱- لیونل مسی
۲- روبرت لواندوفسکی
۳- جورجینو 
۴- کریم بنزما
۵- انگولو کانته 
۶-کریستیانو رونالدو
۷-محمد صلاح
۸- کوین دی بروین
۹- کیلیان امباپه
۱۰- جان لوئیجی دوناروما

مراسم انتخاب بهترین فوتبالیست دنیا امشب در پاریس فرانسه و با همراهی نشریه «فرانس فوتبال» برگزار شد تا فوتبال دوستان جهان با چهره بهترین بازیکنان سال ۲۰۲۱ دنیا با نظر کارشناسان و مربیان صاحب رای روبرو شوند.
این مراسم که بسیاری از چهره‌های سرشناس فوتبال دنیا در آن حضور داشتند با پوشش گسترده رسانه‌های فوتبالی از سرتاسر دنیا همراه بود تا بالاخره لیونل مسی با امتیاز بیشتری نسبت به رابرت لواندوفسکی بار دیگر توپ طلا را برای خود کند.
بنابراین ستاره آرژانتینی پاریسن‌ژرمن با کسب هفتمین جایزه به پر افتخارترین دارنده توپ‌های طلا در دنیای فوتبال تبدیل شد.
مراسمی که سال گذشته به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا برگزار نشد، باعث شد تا شایعاتی درباره احتمال اهدای توپ طلا به دو نفر مطرح شود که این موضوع توسط تیم اجرایی برگزار کننده مراسم بهترین فوتبالیست دنیا تکذیب شد.
* توپ‌های طلا با تشریفات خاص توسط فرناندو آلونسو و استبان اکون دو راننده فرمول یک به سالن برگزاری مراسم در شهر پاریس آورده شد.
* رابرت لواندوفسکی برترین مهاجم سال ۲۰۲۱ انتخاب شد و جایزه بهترین گلزن سال را دریافت کرد.
* پدری نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان ۲۰۲۱ جهان انتخاب شد.
* الکسیا پوتیاس بازیکن تیم فوتبال زنان بارسلونا نیز برنده توپ طلای بانوان شد.
* جیان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا و باشگاه پاریسن‌ژرمن با دریافت جایزه لو یاشین به عنوان بهترین گلر ۲۰۲۱ در جهان شناخته شد.
* برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ کریستیانو رونالدو بین سه نفر برتر کسب توپ طلا قرار نگرفت. او که در این مراسم نیز حضور نداشت دقایقی قبل از شروع آن با انتشار پستی واکنش تندی نسبت به صحبت‌های سردبیر فرانس فوتبال انجام داد.
* باشگاه چلسی انگلیس نیز جایزه بهترین باشگاه سال را دریافت کرد.

* رده‌بندی نهایی ۳۰ نامزد توپ طلا:
۱- لیونل مسی
۲- روبرت لواندوفسکی
۳- جورجینیو
۴- انگولو کانته
۵- کریم بنزما
۶- کریستیانو رونالدو
۷- محمد صلاح
۸- کوین‌ دی‌بروینه
۹- کیلیان امباپه
۱۰- جان‌لوئیجی دوناروما
۱۱- ارلینگ هالند
۱۲- روملو لوکاکو
۱۳- جورجو کیه‌لینی
۱۴- لئوناردو بونوچی
۱۵- رحیم استرلینگ
۱۶- نیمار
۱۷- لوئیس سوارس
۱۸- سیمون کیائر
۱۹- میسون ماونت
۲۰- ریاض محرز
۲۱- برونو فرناندز و لائوتارو مارتینس
۲۳- هری کین
۲۴- پدری
۲۵- فیل فودن
۲۶- نیکولو بارلا، روبن دیاز و جرارد مورنو
۲۹- سزار آسپیلیکوئتا و  لوکا مودریچ.