ثبت رکورد بی سابقه تولید در شرکت ایرانول، مدیرعامل شرکت ایرانول گفت: به زودی از دو محصول جدید بنزینی و دیزلی رونمایی خواهیم کرد.

ثبت رکورد بی سابقه تولید در شرکت ایرانول، مدیرعامل شرکت ایرانول گفت: به زودی از دو محصول جدید بنزینی و دیزلی رونمایی خواهیم کرد.    

به گزارش وقایع‌نیوز، محمد حسینی درباره میزان رشد تولید شرکت ایرانول در سال ۱۴۰۱ گفت: در ‌سال ۱۴۰۱ و در حوزه صادرات، تمرکز شرکت بر توسعه محصولات نهایی در بازار بود و با توجه به اینکه در گذشته رکورد بالاتری زده شده اما فروش بر پایه بیس‌اویل بود و هدف ما این است که رکورد تولید و فروش به جای «نفت‌پایه» محصولات متنوع باشد. در  مجموع در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش فروش داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایرانول درباره میزان ارزآوری شرکت ایرانول مطرح کرد: ماهیت وجودی یک سری از شرکت‌ها صادرات و تأمین بازار ارز کشور است و ماهیت وجودی برخی شرکت‌ها مانند ایرانول این‌چنین نیست بلکه بر اساس تأمین کالای استراتژیک و تأمین نیازمندی بازار است.

ارزی که شرکت ایرانول مصرف یا عرضه می‌کند برای مثال با یک شرکت پتروشیمی متفاوت است؛ بزرگ‌ترین هنر شرکت این است که سربار بازار ارزی کشور نباشد و برای تأمین نیازمندی تولید در بخش واردات، از کشور درخواست ارز نکند، بلکه نیاز ارزی را خود تامین کند.

حسینی افزود: شرکت ایرانول علاوه بر تأمین نیاز ارزی شرکت نزدیک به ۴۵ میلیون دلار نیز به بازار تزریق کرده و به امید خدا امسال این مقدار با کمک تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، افزایش خواهد یافت.

وی درباره چشم‌انداز شرکت ایرانول در سال ۱۴۰۲ گفت: زمانی که واحد صنعتی راه‌اندازی می‌شود مدیر باید از سرمایه‌های مالی، انسانی و ماشین‌آلات، بهینه‌ترین بهره‌برداری را ببرد. در سال گذشته توانستیم تولید ایرانول را از ۵۸۰ هزار تن به ۶۰۳ هزار تن یا ۶۰۳ میلیون لیتر برسانیم که رکوردی بی‌سابقه است و امسال هدف‌گذاری روی ۶۲۰ میلیون لیتر است که تقریباً ۱۰ میلیون لیتر بالاتر از ظرفیت اسمی تولید شرکت است و در صورت دستیابی به این مقدار ۲ درصد از ظرفیت اسمی تولید بالاتری داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایرانول درباره اهمیت نیروی انسانی تصریح کرد: در یک سال حضورم در شرکت، سعی کردم فضایی را ایجاد کنم که افراد در سطوح مختلف دیده شوند و با انگیزه مضاعف کار کنند و به برند خود تعصب داشته باشند. خدا را شاکرم که این شرایط ایجاد شده است و همکاران شرکت با انگیزه و با علاقه مشغول به فعالیت هستند.

وی درباره محصولات جدید شرکت ایرانول گفت: صنعت روغن یک صنعت دینامیک و پویاست؛ برای مثال در صنعتی دیگر ممکن است برای یک محصول مدلی تولید شود و سال‌ها در بازار به همان شکل ارائه شود ولی صنعت روغن مانند صنعت الکترونیک است و به صورت مداوم به روز شده و کیفیت‌ها اصلاح می‌شود.

حسینی بیان کرد: اگر در بخش پژوهش برنامه‌ریزی صورت نگیرد هم از بازار داخلی و هم خارجی عقب خواهیم ماند، ازاین‌رو سال گذشته سه محصول رونمایی شد و به امید خدا در بهار یا اوایل تابستان سال جاری دو محصول موتوری شامل یک محصول بنزینی و یک محصول دیزلی که فرموله شده و در حال اخذ مجوز هستند رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایرانول با بیان اینکه این محصولات بالاترین سطح کیفی روغن موتور در دنیا را دارا هستند گفت: نوآوری در نوع محصولات و فرمولاسیون باید دائماً صورت بگیرد.

اگر از علم و دانش روز برای بهبود فرمولاسیون استفاده نشود صرفه تولید از بین خواهد رفت؛ فرمولی را که سال‌ها عادت کرده‌ایم با آن تولید کنیم باید به‌روزرسانی شود که نوعی از نوآوری است؛ به طور مثال سال گذشته در بسته‌های مواد افزودنی تغییراتی ایجاد کرده و آن را داخلی‌سازی کردیم.