به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا: رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حفظ جایگاه کالاهای ایرانی با تکیه بر استاندارد و کیفیت امکان‌پذیر می‌شود. «حمید زادبوم» در سی و هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات با تشریح مصوبات جلسه یکصد و هفتاد و هفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار داشت: عملکرد کشور طی […]

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا: رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حفظ جایگاه کالاهای ایرانی با تکیه بر استاندارد و کیفیت امکان‌پذیر می‌شود.

«حمید زادبوم» در سی و هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات با تشریح مصوبات جلسه یکصد و هفتاد و هفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار داشت: عملکرد کشور طی هشت ماه سال جاری نشان می‌دهد، ساماندهی و مدیریت صادرات کالاهایی که در داخل کشور قیمت‌گذاری می‌شوند، ضروری است.

وی افزود: صیانت از کیفیت و استاندارد و جایگاه محصولات ایرانی در کشورهای هدف نیازمند نظارت بیشتری است.

در این نشست، پیشنهادات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص ساماندهی صادرات محصولات غذایی در راستای پاسداشت جایگاه تولیدات برندهای ایرانی بررسی شد.

همچنین پیشنهادات وزارت نیرو در خصوص تسهیل صادرات خدمات فنی و مهندسی، بررسی وضعیت فعلی صادرات خدمات فنی و مهندسی، چالش‌ها و موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی، مقررات مورد نیاز، ضرورت مطالعات بازار آب و برق، برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در منطقه و جهان، فعال شدن کارگروه‌های استانی همجوار کشورهای همسایه و تامین پروژه‌های صادراتی خدمات فنی و مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد کمیته ماده (۱۹) آیین‌نامه اجرایی حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی به عنوان مرجع قانونی به منظور تصمیم نهایی فرآیندهای صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان توسعه تجارت ایران با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی فعال است و سیاست‌ها و مقررات مربوط را تنظیم می‌کند.

در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۵ میلیون تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.