خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی سیل به استان سیستان و بلوچستان / میزان خسارت وارده بر اثر سیل به محورهای استان‌های کرمان و هرمزگان در حال ارزیابی است.

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی سیل به استان سیستان و بلوچستان / میزان خسارت وارده بر اثر سیل به محورهای استان‌های کرمان و هرمزگان در حال ارزیابی است.
به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای غلامعباس بهرامی‌نیا مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران این سازمان با بیان این مطلب گفت: استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بر اثر سیل آسیب دیدند و در استان‌هایی از جمله خوزستان که هشدار قرمز و نارنجی صادر شده بود، با کلیه امکانات راهداری در آماده باش کامل هستیم.
وی افزود: در حال حاضر در سه استان یاد شده ۱۴۰۵ کیلومتر راه و ۵۰۰ ابنیه بر اثر سیل آسیب دیده‌اند.
بهرامی نیا با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب در این سه استان ریزش برداری صورت گرفته است، افزود: هنوز در خصوص میزان خسارت وارده بر اثر سیل در استان‌های کرمان و هرمزگان به جمع بندی نهایی نرسیده ایم، ولی سیل در سیستان وبلوچستان ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت زده است.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۳ محور روستایی مسدود شده و از سایر روستا‌ها نیز به علت صعب العبور بودن اطلاعاتی در دست نیست و از ۱۵ محور فرعی مسدود شده ۷ محور بازگشایی شده است.
بهرامی نیا با بیان این‌که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان ۱۷۳ گروه با ۷۷۳ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۱۵۹۳ نفر نیروی راهداری در حال ارائه خدمات هستند، افزود: در دیگر مناطق از جمله اصفهان، کرج و قزوین در صورت وقوع سیل آماده عملیات راهداری هستیم.