درحالی متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری به ۲۵۶ میلیون تومان رسیده که خانوارهای تهرانی می‌توانند با پس‌انداز بخشی از این درآمد پس از ۱۷۷ سال خانه‌دار شوند.

دوره انتظار ۱۷۷ ساله برای خانه‌دار شدن تهرانی‌ها، درحالی متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری به ۲۵۶ میلیون تومان رسیده که خانوارهای تهرانی می‌توانند با پس‌انداز بخشی از این درآمد پس از ۱۷۷ سال خانه‌دار شوند.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار مرکز آمار ایران متوسط  درآمد سالانه یک خانوار شهری در سال گذشته حدود ۲۵۷ میلیون تومان بوده است.

از سوی دیگر هزینه سالانه یک خانوار شهری حدود ۲۰۷ میلیون تومان بوده که نسبت به رقم مشابه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰٫۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به عبارتی با توجه به درآمد و هزینه، خانوارهای شهری توانسته‌اند حدود ۲۰ درصد از درآمدهای خود را پس انداز کنند که معادل حدود ۵۰ میلیون تومان است.

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به ۸۸٫۵ میلیون تومان رسیده است. با توجه به این قیمت دوره انتظار برای خانه‌دار شدن یک خانوار تهرانی برای واحد مسکونی به مساحت ۱۰۰ مترمربع حدود ۱۷۷ سال زمان می‌برد.

البته این دوره انتظار ۱۷۷ ساله به شرط ثابت ماندن قیمت مسکن طی دو قرن آینده محقق خواهد شد!