به رغم تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه، سیاستگذاری و دیپلماسی دولت سیزدهم در سال گذشته باعث افزایش بیش از ۴۰ درصدی ترانزیت کالا شد.

به رغم تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه، سیاستگذاری و دیپلماسی دولت سیزدهم در سال گذشته باعث افزایش بیش از ۴۰ درصدی ترانزیت کالا شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در سفر به استان فارس در آئین معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس بیان کرد: دیپلماسی دولت در کنار تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و همچنین اعزام و پذیرش هیأت های تجاری و اقتصادی خارجی زمینه ساز تحقق این مهم شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز با توجه به تداوم سیاست ها و برنامه های دولت، ترانزیت کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشت.
امانی اظهار داشت: امسال نیز به رغم این که اسناد بالادستی و قوانین و مقررات،۱۰ درصد رشد سالانه برای ترانزیت کالا را پیش بینی کرده اما امیداست با هدف گذاری انجام شده و تأکید وزیر راه و شهرسازی به عدد ۲۰ میلیون تن برسیم.
رئیس سازمان ایمنی را از اولویت های نخست این سازمان در کشور دانست و گفت: هم اینک در کشور ۲۲۱ هزار کیلومتر راه وجود دارد که اگر این سرمایه به درستی برای آیندگان حفظ شود‌ کار بزرگی انجام شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته اقدامات مؤثری در ارائه خدمات و انجام اقداماتی همچون روکش آسفالت و خط کشی راه های کشور انجام شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان افزود: اگر تا پایان سال راه اندازی دو هزار و ۲۰۰ دوربین کنترل سرعت جدید در جاده های کشور که با پلیس به توافق رسیده است به مناقصه گذاشته شود، رشد ۱۰۰ درصدی رقم خواهد خورد و کار قابل توجهی در این زمینه انجام می شود.
امانی در خصوص جا به جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای گفت: در چهارماهه ابتدای امسال ۱۲۵ میلیون تن کالا و همچنین کالاهای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جا به جا شده است.
وی حمل و نقل جاده ای را مهم ترین حوزه حمل و نقل کشور دانست و افزود: افزون بر اینکه ۸۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده جابه جا می شوند، تحقق این مهم جز با کوشش و تلاش فعالان حوزه حمل و نقل بار و مسافر ممکن نیست.
رئیس سازمان در خصوص انتقال زائران به کشور عراق در ایام اربعین حسینی گفت: امسال با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و بر اساس توافقات خوبی که با دولت عراق از جمله در بحث حذف ویزا شده است، پیش بینی می شود بیش از پنج میلیون زائر به کشور عراق سفر کنند.
بر اساس این گزارش در دیدار استاندار فارس و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دستور آغاز اجرای عملیات احداث و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان فارس در مدت زمان ۱۰۰ روز صادر شد.
امانی هدف از اجرای این طرح را یکپارچه‌سازی و مرمت راه‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این عملیات اجرایی از حداکثر توان مهندسی، امکانات و ماشین‌آلات استان استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح با هدف یکپارچه‌سازی راه‌های استان به ۴۵۰۰ تن قیر و اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طی این عملیات ۱۰۰ روزه ۳۷ پروژه به طول ۱۰۰ کیلومتر در نقاط مختلف استان اجرایی خواهد شد که به ‌صورت هفتگی نیز مورد رصد همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان قرار می‌گیرد و در بازه زمانی یکم مردادماه تا ۱۰ آبان‌ماه انجام خواهد شد.
وی افزود: استان فارس ۳۷ شهرستان، ۹۷ بخش و ۱۲۰ شهر دارد که ۱۵۶ روستا به طول ۱۵۶ کیلومتر، دارای شش هزار و ۱۹۳ خانوار فاقد راه آسفالته است که در این طرح دیده شده‌اند.
رئیس سازمان همچنین جذب حداکثری بودجه و اعتبارات، بسیج نیروها و افزایش توان خدمات رسانی و کمک به مناطق کم‌برخوردار را از مزایای این طرح عنوان کرد.
این گزارش می افزاید در این آئین علیرضا راستیار به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس معرفی و از تلاش های علیرضا سیاهپور مدیر کل سابق این اداره کل نیز تقدیر شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای :