به گزارش وقایعنیوز به نقل از اکوپرشین: مهرداد تولائیان معاون بهرهبرداری ذوبآهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوبآهن، از جمله ریلهای ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن، ریل S۴۹ برای متروی بهارستان، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود .
ذوبآهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد، برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوبآهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره برداری در متروی کلان شهر تهران شدند .
به گزارش وقایعنیوز به نقل از اکوپرشین: مهرداد تولائیان معاون بهرهبرداری ذوبآهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوبآهن، از جمله ریلهای ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن، ریل S۴۹ برای متروی بهارستان، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود .
وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوبآهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است، افزود: ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژهای برخوردار است ،ارسال میشود .
علی عبداللهپور مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت: در گذشته از ریل ۶۰E۱ ذوبآهن اصفهان استفاده کرده ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل ۵۴E۱ نیز بر اساس استانداردهای بین المللی است، کیفیت بسیار مطلوبی دارد .
وی افزود: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل ۵۴E۱ نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است .
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه، این مترو را اولین متقاضی ریل ۵۴E۱ از ذوبآهن اصفهان معرفی کرد وافزود: سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود .
عبداللهپور، تولید ریل در ذوبآهن اصفهان در شرایط تحریم را یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: قبلاً ریل مترو از کشور اطریش وارد میشد که با شدت گرفتن تحریمها، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل وارد کردیم که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد .
وی افزود: در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد، دغدغه تامین ریل یکی از مهمترین مسائل ما است و به تدریج تامین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه هم سخت شد .
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه افزود: تولید ریل در ذوبآهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور میشود، بلکه دغدغه ما برای تامین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد.
محمدامین یوسفزاده مدیر مهندسی نورد ذوبآهن نیز گفت: در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور ،هدف ما در این ماه تولید ریل ۵۴E۱ بود که امروز ۱۲ مردادماه تست شد و مطابق استاندارد EN۱۳۶۷۴ به هدف رسیدیم .
وی با اشاره به سابقه ذوبآهن در تولید ریل S۴۹ برای متروی بهارستان اصفهان، اظهار داشت: از خصوصیات این ریل که مخصوص مترو هست و در مترو تهران به کار میرود، استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد.
وی افزود: سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است . تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران، قطعاً سفارشهای بعدی را هم خواهیم داشت .
علیرضا مهرابی سرپرست کارگاه ۶۵۰ نیز اظهار داشت: نسبت به ۶۰E۱ ابعاد کوچک تری دارد، به همین دلیل تولید آن سخت تر است .
وی با اشاره به اینکه ریل تولیدی ذوبآهن همه مشخصات یک پروفیل قابل ارسال برای مصرف را دارد، افزود: در نورد رسیدن به ابعاد پروفیل ۵۴E۱ سخت تر از سایر ریلها است به همین دلیل پروسه طراحی این ریل زمان بسیاری برده و سپس تراش غلتک صورت گرفت تا در نهایت به جمع بندی نهایی برای تولید رسیدیم .
Saturday, 23 November , 2024