به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ذوب ۲۴، محمدامین یوسف‌زاده اظهار کرد: تلاشگران مادر صنعت فولاد ایران افتخاری جدید در تولید محصول راهبردی در شهریور ماه در این مجتمع عظیم صنعتی ثبت کردند.

رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان شکسته شد، مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب آهن اصفهان از شکسته شدن رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف در این کارخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ذوب ۲۴، محمدامین یوسف‌زاده اظهار کرد: تلاشگران مادر صنعت فولاد ایران افتخاری جدید در تولید محصول راهبردی در شهریور ماه در این مجتمع عظیم صنعتی ثبت کردند.

وی افزود: رکورد‌های جدید تولید محصولات شامل ۲۶۴ تن کلاف پنج و نیم میلی متر در ۲۱ شهریور، ۲۷۱ تن کلاف پنج و نیم میلی متر و شکستن رکورد قبلی در ۲۴ شهریور و ۳۲۸ تن کلاف ۱۰ میلی متر در ۱۳ شهریور هر سه در شیفت گروه یک و ۲۳۸ تن کلاف ۷ میلی متر در شیفت گروه چهار در ۲۶ شهریور است.

مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: همچنین تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات کلاف در مقاطع پنج ونیم، ۷، هفت ونیم، ۱۰ و ۱۲ در شهریور ماه در تاریخ ۲۵ ساله خط مونوبلوک بی‌سابقه است.

محمدامین یوسف‌زاده افزود: رکورد‌های قبلی محصولات در سال‌های گذشته شامل تولید محصول کلاف پنج ونیم میلی متر شامل حدود ۲۴۰ تن در یک شیفت، تولید محصول کلاف ۱۰ میلی متر هم به میزان حدود ۲۲۰ تن در یک شیفت است.

وی گفت: باتوجه به توسعه بازار محصولات مونوبلوک و ارزش افزوده بالایی که دارند، مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با تدارک مقدمات تولید برای تولید کلاف‌های صنعتی گام بزرگی را برای افزایش تولید انواع این محصول از ۵۵ تا ۱۲ میلی متر برداشت.

محمدامین یوسف‌‌زاده، مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب آهن اصفهان+وقایع‌نیوز
محمدامین یوسف‌‌زاده، مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب آهن اصفهان

مدیر مهندسی نورد کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: برای رفع موانع تولید کلاف، کارکنان مهندسی نورد در کارگاه نورد ۳۵۰ از ابتدای امسال و براساس برنامه‌های معاونت فروش برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کلاف برنامه افزایش تولید را شروع و با اصلاح نواقص و کاستی‌ها موفق شدند با ثبت دو رکورد ۱۶ هزار تنی در اردیبهشت امسال واکنون هم با رکورد ۲۰ هزار تنی در شهریور ماه گام بزرگی در این زمینه برداشته شد.

جانشین سرپرست نورد ۳۵۰ کارخانه ذوب آهن اصفهان هم یکی از اهداف اصلی این بخش را توسعه خط جدید مونوبلوک برای دستیابی به رکورد تولید کلاف کشور دانست و گفت: محصولات تولیدی با نشان فولادی  SAE۱۰۰۸ تولید شده است که در گروه فولاد‌های کم کربن قرار می‌گیرند و عمده این محصول برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود و قابلیت کشش تا سطح مقطع کمتر از دو میلی متر را دارد.

حسین مشکین، کلاف‌های تولید شده ذوب آهن را محصولی راهبردی با ارزش افزوده بالاتر از دیگر محصولات نوردی بیان کرد و افزود: همچنین این محصولات در صنایع لاستیک سازی و الکترود و پیچ و پرچ استفاده می‌شود.