ساخت پردیس علوم خواجه نصیر آغاز شد؛ در مراسمی با حضور رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پیمانکار، کلنگ ساخت «پردیس علوم» این دانشگاه به زمین زده شد.

ساخت پردیس علوم خواجه نصیر آغاز شد؛ در مراسمی با حضور رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پیمانکار، کلنگ ساخت «پردیس علوم» این دانشگاه به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز، امروز ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و در مراسمی، پروژه طرح جامع دانشگاهی شهید رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با کلنگ‌زنی ساخت پردیس علوم این دانشگاه در منطقه حکیمیه تهران و در همسایگی دانشکده هوافضا خواجه نصیر با حضور حسن کریمی مزرعه‌شاهی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سیدابراهیم طاهری پیمانکار و مدیرعامل شرکت سمندیس، مدیر امور طرح های عمرانی دانشگاه خواجه نصیر، اعضای هیأت علمی و برخی از مدیران و مسئولان این دانشگاه آغاز شد.

رییس دانشگاه خواجه نصیر در سخنانی پیش از انجام کلنگ‌زنی ضمن تقدیر از میزبانی ارزنده دانشکده مهندسی هوافضا، اظهار داشت: امروز کلنگ ساخت سه دانشکده فیزیک، شیمی و علوم دانشگاه در قالب «پردیس علوم» به زمین زده خواهد شد.

کریمی مزرعه‌شاهی با بیان اینکه متراژ پروژه بالغ‌بر ۱۵ هزار مترمربع است، ادامه داد: این سه دانشکده در سه برج شبیه و کنارهم قرار دارد و زمان اجرای آن ۲ سال است که امیدواریم طبق زمان‌بندی انجام شود.

رییس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ ساله فعالیت پیمانکار پروژه در حوزه ساختمان و تأسیسات و تعلق خاطر مدیرعامل آن به‌دلیل سابقه‌ تدریسی که ۴ دهه قبل در این دانشگاه داشته‌اند، گفت: برای ساخت و انتقال دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر سه فاز اضطرار، میانی و کلان تعریف شده است.

به‌گفته وی از آنجا که ساختمان فعلی دانشکده‌های فیزیک و شیمی در منطقه جلفا و سیدخندان فرسوده شده‌اند بنابراین در فاز اضطرار، کلنگ‌زنی و ساخت پردیس علوم برای انتقال و جابجایی این دو دانشکده به همراه دانشکده ریاضی انجام خواهد شد.

کریمی مزرعه‌شاهی افزود: در ادامه و در فاز میانی، تجمیع منطقه‌ای و سپس در فاز کلان، تجمیع یکپارچه دانشکده‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم سیدابراهیم طاهری، پیمانکار و مدیرعامل شرکت سمندیس با اشاره به متراژ ۱۵ هزار مترمربعی پروژه که امکان افزایش آن در طی دوران ساخت نیز وجود دارد، گفت: همیشه آرزوی این را داشته‌ام که دانشگاه خواجه نصیر تجمیع شود و دانشکده‌های آن از این پراکندگی بیرون بیایند و در یکجا کنارهم قرار گیرند.

طاهری اضافه کرد: کلنگ‌زنی پردیس علوم، شروع این تجمیع خواهد بود و علاقمندم که با دقت و سرعت مناسب طبق زمان‌بندی تعیین شده کارها انجام شود و تلاش کنیم با نگاه بزرگتری این مجموعه را ببینیم و بسازیم.

مدیرعامل سمندیس با اشاره به اینکه ۴۴ سال قبل در همین مجموعه قدیمی تدریس داشته‌ام، خاطرنشان کرد: بنده اینجا را به مانند یک ملک شخصی می‌بینم و دلم می‌خواهد که به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهم.

گفتنی است طرح نما و محوطه‌سازی این مجموعه براساس المان‌های منسوب به خواجه نصیرالدین طوسی خواهد بود که در پنجم اسفندماه امسال به مناسبت زادروز حکیم خواجه نصیر طوسی و روز مهندس به صورت قطعی تصویب و اجرا خواهد شد.

مراسم کلنگ‌زنی پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
مراسم کلنگ‌زنی پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی