تدوین فیلم سینمایی «سرد» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرقاسم راضی به پایان رسید. در حال حاضر این فیلم وارد مراحل فنی شده وحسین قورچیان صداگذاری فیلم سینمایی «سرد» را آغاز کرده است. با شروع مراحل فنی، فیلم سینمایی «سرد» به روزهای گرم خود نزدیک می شود. به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی […]

تدوین فیلم سینمایی «سرد» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرقاسم راضی به پایان رسید. در حال حاضر این فیلم وارد مراحل فنی شده وحسین قورچیان صداگذاری فیلم سینمایی «سرد» را آغاز کرده است. با شروع مراحل فنی، فیلم سینمایی «سرد» به روزهای گرم خود نزدیک می شود.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی «سرد»؛ بعد از حدود ۲ ماه و نیم، تدوین این فیلم سینمایی توسط مسعود فرجام و با نظارت کارگردان امیر قاسم راضی به پایان رسید. حسین قورچیان هم اکنون صداگذاری فیلم سینمایی «سرد» را آغاز کرده و این فیلم در مرحله صدا گذاری و اتانولاژ است.

مجید بیگناه ملومه مدیر روابط عمومی و رسانه ای فیلم سینمایی «سرد» ضمن بیان این مطلب افزود: پیش بینی می شود تا پایان آبان مراحل  فنی و صداگذاری به پایان برسد و پس از آن «سرد» در جشنواره های خارجی و داخلی حضور خواهد یافت.

مجید بیگناه ملومه در ادامه گفت: در تمامی مراحل تدوین و صداگذاری، کارگردان این فیلم ، نظارت داشته است و فیلم « سرد» مراحل فنی خود را به خوبی پشت سرمی گذارد.

«سرد» داستان خانواده ای را روایت می‌کند که مشغول اسباب کشی به منزل جدید هستند. در این میان اتفاقی رخ می‌دهد که جدال با مرگ و زندگی آغاز می‌شود. جدالی که ابعاد پنهان و فلسفی زندگی را به تصویر می کشد.

همه چیز جدی است.

زندگی هم شوخی نیست.

وقتی جدی می‌شود، مرگ درمی زند.

ما پرسه می‌زنیم میان خنده و اندوه و زندگی و مرگ…

امیرقاسم راضی و جوایز بین المللی

امیرقاسم راضی متولد ۱۳۳۹ تهران و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او فعالیت‌های هنری و سینمایی خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. وی سپس به کشور هلند مهاجرت و فیلم ماهی را درهلند ساخت.

فیلم سینمایی «ماهی»با حضوردر جشنواره‌های بین‌المللی فیلم حیدرآباد، تایوان، اوزنابروگ،‌هامبورگ وفستیوال بین‌المللی اولدنبرگ، جوایزعنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و دیپلم افتخاررا کسب کرد.

 بعد از فیلم ماهی، امیر قاسم راضی فیلم «گل سرخی از آفریقا» را در سال ۲۰۰۰ میلادی در هلند جلوی دوربین برد. «گل سرخی از آفریقا» در جشنواره های بین المللی بسیار خوش درخشید و موفق شد جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری را ازجشنواره‌های بین‌المللی فیلم بارسلونا، اوزنابروگ، ‌هامبورگ، اولدنبرگ، فستیوال بین‌المللی فیلم ایران و کانادا، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تهران را بدست آورد.

سازمان ملل متحد نیز ۳ جایزه ویژه خود را به فیلم«گل سرخی از آفریقا» اهدا کرده است.

امیرقاسم راضی در اوایل دهه ۸۰ شمسی دوباره به ایران بازگشت و به فعالیت‌های سینمایی خود ادامه داد. فیلم‌های کودک شاعر، نقطه صفر، هفت شب ، خانه خوشبخت و «سرد» از ساخته‌های امیرقاسم راضی در ایران است.

عوامل «سرد»

گروه اصلی بازیگران فیلم «سرد» را مینا نوروزی فرد، پویان مکری، سونیا اسماعیلی، اکبر مددی، نسیم رفیعی، سرور علیدوست، عیسی حسینی و رضا کریمی تشکیل می‌دهند.

مدیر فیلمبرداری فیلم «سرد» شاهین عراقی و برنامه ریز و دستیار کارگردان آن طاهره بخشی است.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند:

 تدوین: مسعود فرجام

 صدابرداران: سهیل متولی ، محمد سعادتی و محمود خرسند

صداگذار: حسین قورچیان

 طراح گریم: حسین صالحیان

 مجری گریم: اعظم رحمانی

 طراح صحنه: اکبر صالحی 

عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: نادر پیرزاد

خواننده: میلاد نوبخت

مدیر تولید: علی آرمان شکیب

جانشین تهیه : مینا نوروزی فرد

مدیر رسانه ایی و روابط عمومی: مجید بیگناه ملومه