مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طولانی بودن بررسی پروسه تامین اعتبار توسط بانک‌ها مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران است. به گزارش وقایع نیوز به نقل از روستا نیوز، جلیل جباری در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه ۱۲۹ مورد مجوز سرمایه‌گذاری بوم‌گردی و ایجاد گردشگری در استان صادر […]

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طولانی بودن بررسی پروسه تامین اعتبار توسط بانک‌ها مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران است.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از روستا نیوز، جلیل جباری در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه ۱۲۹ مورد مجوز سرمایه‌گذاری بوم‌گردی و ایجاد گردشگری در استان صادر شده است، اظهار داشت: مجوزهای صادر شده با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۱۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

وی گفت: اعتبار بخش سرمایه‌گذاری از طریق تسهیلات بانکی، تسهیلات صندوق ملی و تبصره ۱۸، ۱۲۰ میلیارد دلار بوده لذا هیچ مشکل مالی جهت ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران وجود ندارند از این رو می‌توان گفت طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت در اولویت دریافت وام قرار دارند.

جباری با اشاره به اینکه میزان و اعتبار پروژه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و هم‌اکنون‌، ۵۰۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیر ساخت‌های گردشگری مصوب شده است که با احتساب این امر یک سوم به تجهیزات گردشگری، اقامت‌گاه‌ها و تخت‌ها افزوده می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: طولانی بودن بررسی پروسه تامین اعتبار توسط بانک‌ها مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران است چرا که هم زمان هدر می‌رود و هم قیمت مصالح افزایش می‌یابد، لازم به ذکر است در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق استانداری به حجم اعتبارات افزوده شده است.

وی گفت: ۷۰ درصد اماکن و تاسیسات گردشگری گواهی استاندارد و کیفیت را دریافت کردند که ۴۷ مورد اماکن اقامتی افزایش یابد.

جباری با اشاره بر تنوع بخشیدن به بازار گردشگری استان از جمله توجه به گردشگری طبیعی، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری روستایی و عشایری، گردشگری مذهبی و غیره اعلام کرد: با رعایت ضوابط پروتکل‌های بهداشتی اولین مجوز گردشگری در حوزه آبی بزودی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب اقامت اتاق در سال ۹۸، ۸۰ درصد اما با شیوع بیماری کرونا این میزان اقامت بسیار کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: هم‌اکنون برای مقابله با آثار سو ناشی از شیوع این بیماری سیاست مد نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کنترل هوشمند کرونا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از کاهش ۶۵۰ هزار نفری اقامت آذربایجان غربی خبر داد و افزود: مجموع اقامت امسال، ۱۲۰ هزار نفر و در سال ۹۸، ۸۰۰ هزار نفر بود.

وی در پایان افزود: نوروز ۱۴۰۱ بازار موقت صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.