سعد محمدی دوشغله می‌ماند یا طبق قانون عمل می‌کند و جا را برای فردی متخصص باز می‌کند؟ بالاخره بعد از چند روز اخبار ضدونقیض درباره ماندن یا رفتن مدیرعامل ملی مس، سعدمحمدی عصر سه‌شنبه رسماً به‌عنوان معاون معدنی وزیر صمت، معارفه شد. به نظر می‌رسد رزم‌حسینی با این انتخاب یکی از بهترین تصمیمات مدیریتی‌اش را […]

سعد محمدی دوشغله می‌ماند یا طبق قانون عمل می‌کند و جا را برای فردی متخصص باز می‌کند؟

بالاخره بعد از چند روز اخبار ضدونقیض درباره ماندن یا رفتن مدیرعامل ملی مس، سعدمحمدی عصر سه‌شنبه رسماً به‌عنوان معاون معدنی وزیر صمت، معارفه شد. به نظر می‌رسد رزم‌حسینی با این انتخاب یکی از بهترین تصمیمات مدیریتی‌اش را گرفته است.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا صبوری: سعدمحمدی، با تسلط و شناختی که از حوزه فولاد دارد و باتجربه‌ای که از اداره شرکت‌های بورسی در رزومه‌اش دیده می‌شود، می‌تواند نقش مؤثری در جنگ با مافیای فولاد داشته باشد.

آنچه شیرینی این تصمیم را کم می‌کند، یادآوری این واقعیت تلخ است که سعدمحمدی «با حفظ سمت» معاونت معدنی وزارت صمت را برعهده‌گرفته است و هرچند زیبنده ایشان نیست اما دکتر سعدمحمدی الآن جزو «دوشغله‌ها» محسوب می‌شود و هم‌زمان دو پست مدیرعاملی شرکت ملی مس ایران و معاونت بسیار مهم معدنی وزارت صمت را بر عهده دارد و البته ماهیت این دو پُست مدیریتی مهم را زیر سؤال می‌برد! یا معاون معدنی وزیر جایگاهی نمادین است یا مدیرعاملی شرکت ملی مس که قطعاً این‌گونه نیست و آقای دکتر بهتر می‌دانند نمی‌توانند در هر دو جایگاه مؤثر باشند.

آقای سعد محمدی چهره‌ای طرفدار قانون‌گرایی شناخته می‌شود و مدیریت توأمان راهبردی‌ترین نهاد معدنی کشور یعنی معاونت معدنی وزارت صمت و تولیدکننده اصلی مس کشور یعنی شرکت ملی مس، برخلاف تخصص گرایی و قانون مداری است.

می‌توان گفت دکتر سعد محمدی، معاون جدید معدنی وزارت صمت در اولین دوراهی دوران مدیریتش قرارگرفته است: انتخاب بین دوشغله ماندن که سابقه مدیریتی‌اش را خراب می‌کند و انگ دوشغله بودن را بر پیشانی‌اش می‌گذارد یا انتخاب عمل به اصولی که قانون و افکار عمومی از او توقع دارند و باز کردن جا برای فردی متخصص که بتواند در شرایط بحرانی اقتصاد کشور صنعت مس را همان‌طور که مدنظر مقام معظم رهبری است به یکی از جایگزین‌‌های معدنی نفت تبدیل کند‌.