به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا: رئیس سازمان سینمایی، با بیان اینکه سینمای مستند در سال‌های اخیر خیز قابل‌توجهی داشته است، گفت: منفعلانه امکانش بود که از برگزاری جشنواره شانه خالی کرد اما دبیران جشنواره‌ها با ریسک‌پذیری، شهامت و تدبیر این کار را نکردند و سراغ ظرفیت‌هایی رفته و این جشنواره را برگزار […]

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا: رئیس سازمان سینمایی، با بیان اینکه سینمای مستند در سال‌های اخیر خیز قابل‌توجهی داشته است، گفت: منفعلانه امکانش بود که از برگزاری جشنواره شانه خالی کرد اما دبیران جشنواره‌ها با ریسک‌پذیری، شهامت و تدبیر این کار را نکردند و سراغ ظرفیت‌هایی رفته و این جشنواره را برگزار کردند.

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» دیشب چهارشنبه سوم دی‌ماه رأس ساعت ۱۸ و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

حسین انتظامی در بخشی از این مراسم در سخنانی گفت: تلاش می‌کنم در ۱۲۰ ثانیه نکاتی را مطرح کنم. اول از فیلمسازانی که با کارهای درخشان خود چراغ جشنواره را روشن نگه داشتند و به این شیوه نمایش اعتماد کردند. 

وی افزود: منفعت سینمای مستند را برچیزهای دیگر ترجیح دادند. از هیأت‌های انتخاب و داوری قدردانی می‌کنم. از صنوف سینما که مدتی است در شوراهای سیاست‌گذاری رویدادهای سینمایی با مشارکت خوب کمک می‌کنند کارها جامع‌تر و برنامه‌ها دقیق‌تر باشد هم تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: دبیران جشنواره‌های سازمان سینمایی با ریسک‌پذیری، تدبیر و شهامت خود زمینه ایجاد کردند که چراغ جشنواره‌ها روشن بماند. طبیعتاً می‌شد از ترس کرونا همه فعالیت‌ها را تعطیل کرد. حتی می‌شد شعار مردم پسند هم داد و این عقب‌نشینی را توجیه کرد. اما جشنواره‌ها و ظرفیت‌هایی که برای دیده شدن و کشف استعدادها دارند حایز اهمیت هستند.

انتظامی با بیان اینکه سینمای مستند در سال‌های اخیر خیز قابل‌توجهی داشته است، گفت: می‌شد منفعلانه از برگزاری جشنواره شانه خالی کرد اما دبیران جشنواره‌ها با ریسک‌پذیری، شهامت و تدبیر این کار را نکردند و سراغ ظرفیت‌هایی رفتند که قبلاً هم بود اما جدی گرفته نمی‌شد رفتند.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه زمینه همگرایی هنر و صنعت را به‌وجود آوردند. زمینه‌هایی که می‌توان در آینده از فضای مجازی استفاده کرد و این تجربه‌ای بود که در آینده می‌توان پس از برچیده شدن کرونا بازهم از آن استفاده کرد. ظرفیتی که به عدالت فرهنگی هم نزدیک‌تر است. کمااینکه امسال دیدید که همه مردم ایران توانستند از آثار درخشان جشنواره سینما حقیقت استفاده کنند.