همایش بزرگ «رونمایی از “هاگ“ اولین سامانه هوشمند صنعت قارچ» دیروز در سالن همایش‌های صدا و سیما  برگزار شد و در آن بیش از ۲۵۰تولیدکننده فعال در زمینه صنعت قارچ، به همراه توزیع‌کنندگان و سایر فعالان این عرصه از سراسر کشور حضور داشتند. به‌گزارش وقایع نیوز، «هاگ» با کاربری ساده و آسان، به همگان امکان […]

همایش بزرگ «رونمایی از “هاگ اولین سامانه هوشمند صنعت قارچ» دیروز در سالن همایش‌های صدا و سیما  برگزار شد و در آن بیش از ۲۵۰تولیدکننده فعال در زمینه صنعت قارچ، به همراه توزیع‌کنندگان و سایر فعالان این عرصه از سراسر کشور حضور داشتند.

به‌گزارش وقایع نیوز، «هاگ» با کاربری ساده و آسان، به همگان امکان استفاده از امکانات متعدد خود را می‌دهد. این اپ از ۹کلید طلایی به همراه قیمت روزانه و نمودار تغییرات قیمت قارچ در هر روز تشکیل شده است و ۹کلید آن عبارتند از: هاگ‌نیوز، هاگ‌مارکت، هاگ‌مپ، هاگ‌تایم، هاگ سنتر، هاگ‌تور، مشاوره، هاگ‌چت و هاگ‌لایو.

فاز اول این دستاورد بزرگ، هاگ‌نیوز (دانش‌نامه) مجله خبری آموزشی با بیش از ۶۰هزار پست و ۸۰۰ساعت ویدئوی فیزیکی است که در حقیقت هاگ از همین جا متولد شد. این مجله جامع‌ترین و کامل‌ترین سایت قارچ در ایران و جهان است که به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده و با امکان جستجوی کاربر، اطلاعات و امکانات بسیار متنوع و جامعی را به کاربران ارائه می‌دهد. مطالب این بخش در پنج دسته اصلی و ۴۲زیربخش طبقه‌بندی شده.

دسته اول، دسته اخبار است که ۱۳زیردسته دارد و قیمت روزانه علاوه بر این‌که در بالای صفحه اپلیکیشن است، در این دسته هم قرار گرفته و افراد با استفاده از این بخش می‌توانند به اخبار روزانه قارچ در سطح ایران و جهان دسترسی داشته باشند.

آکادمی، دسته دوم است که به مطالب آموزشی و دانش‌افزایی اختصاص دارد و به شش دسته تقسیم شده و تلاش شده در این بخش به اطلاعات علمی و راهکارهای متنوع دانش‌بنیان برای حل مسائل پرداخته شده است.

برای بخش رسانه، تلاش بسیاری شده تا با گذشت پنج سال آرشیو بسیار مناسبی از فیلم، عکس و محتوا گردآوری شود.

بخش قارچ و خانواده نیز برای فرهنگ‌سازی و بالابردن سرانه مصرف قارچ ایجاد شده و با زیربخش‌های متنوع آشپزی، سفره‌آرایی، خلاقیت، دانستنی و کودکانه فضای مناسبی برای ارتباط همه سطوح جامعه با قارچ فراهم شده است.

بخش آخر هم به دانش‌نامه یا دایره‌المعارف قارچ اختصاص دارد که شامل اطلاعات پایه و منابع بنیادی و ابزار مناسب برای تحقیق و پژوهش است.

دکمه هاگ‌تایم (رویدادنگار) برای در جریان قرار گرفتن افراد از آخرین رویدادها اعم از تأسیس نهادها یا شرکت‌های مرتبط، برگزاری جشنواره یا سمینار، قوانین و برنامه‌های اقتصادی مرتبط، یا هر رویداد موثر در صنعت قارچ، و زادروز مشاهیر است.

آیکون هاگ‌مپ (نقشه) یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این اپ است و افراد می‌توانند با استفاده از آن نزدیک‌ترین مرکز تولیدکننده قارچ را پیدا و با توجه به کیفیت و نوع محصول و مقدار مسیر از آن خرید کنند. به علاوه امکان تعامل افراد مختلف در کلنی‌های نزدیک به هم را فراهم می‌کند.

در بخش هاگ‌مارکت (فروشگاه آنلاین) هر تولیدکننده‌ می‌تواند برای خود یک غرفه ایجاد و محصولات و خدماتش را به مشتریان ارائه کند. این قسمت به مپ لینک می‌شود و در نقشه قابل شناسایی است. کاربران در شش زیربخش اصلی بورس قارچ، مواد اولیه، تجهیزات و تأسیسات، کلینیک و سایر خدمات می‌توانند به کاربران خدمت‌رسانی کنند.

در هاگ‌چت (تالار گفتگو)فضایی برای تعامل و گفتگوی سازنده بین کاربران ایجاد شده. هاگ‌سنتر (نیازمندی‌ها) هم فضایی مشابه سایت دیوار است که تمام نیازمندی‌های صنعت قارچ در این بخش درج می‌شود و افراد می‌توانند نیازهای روز خود از قبیل کارگر قارچ‌چین، کارگر ساده، وسایل دست دوم و… را در این بخش بیابند.

در هاگ‌تور تورهایی تخصصی و عمومی طراحی شده تا افراد مختلف بتوانند با بازدیدهای متنوع از مراکز پرورش، دانش خود را نسبت به این صنعت افزایش دهند.

مشاوره نیز برای افرادی است که می‌خواهند اطلاعاتی در زمینه قارچ به صورت تخصصی داشته باشند یا مشکلات خود را با مشورت با متخصصان برطرف کنند. در هاگ‌لایو (پخش زنده) هم پخش زنده مراسم، برنامه‌ها و کلاس‌ها وجود دارد.