به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ایسنا: اکبر پازوکی گفت: به غیر از یک شرکت، سایر شرکت‌هایی که ماه گذشته قیمت محصولات خود را بین هشت تا ۱۲ درصد افزایش داده بودند، به قیمت‌های قبلی بازگشتند.

ضرب‌الاجل کارساز شد، کاهش قیمت لوازم خانگی در راه است، در پی افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی و تعیین ضرب‌الاجل برای بازگرداندن قیمت‌ها تا ۲۳ بهمن ماه، طبق گفته‌های رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یک شرکت لوازم خانگی همچنان قیمت‌ها را برنگردانده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ایسنا: اکبر پازوکی گفت: به غیر از یک شرکت، سایر شرکت‌هایی که ماه گذشته قیمت محصولات خود را بین هشت تا ۱۲ درصد افزایش داده بودند، به قیمت‌های قبلی بازگشتند.

البته به گفته وی بعد از رایزنی‌های انجام شده، قرار است این شرکت هم تا هفته آینده قیمت محصولات خود را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه تاکید کرد که درخواست توزیع کنندگان همچنان این است که تولیدکنندگان لیست قیمت سه ستونه قیمت شامل قیمت درب کارخانه، عمده فروشی و قیمت مصرف کننده را ارائه کنند.

وی قبلا هم این درخواست را مطرح کرده بود تا اگر تغییر قیمتی صورت گرفت که تولیدکننده در آن دخیل باشد بتوان از تولیدکننده حمایت کرد و اگر افزایش قیمت توزیع کننده را زیر سوال ببرد بتوانند از فروشنده دفاع کنند.

اواسط دی ماه دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داده بود و اواخر دی ماه هم  اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که برخی تولید کنندگان لوازم خانگی قیمت محصولات خود را ۸ تا ۱۲ درصد افزایش دادند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بود و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تغییری نکرده بود.

اما پازوکی اواخر بهمن از تعیین ضرب‌الاجل برای بازگشت قیمت‌ها به قیمت‌های قبلی خبر داد.

وزارت صمت، ۲۳ بهمن ماه را آخرین فرصت کاهش قیمت محصولات لوازم خانگی اعلام کرده و وعده داده بود که با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد کرد.

او همچنین گفته بود که به جز یک برند، سایر برندهای ایرانی قیمت خود را کاهش دادند.

موضوعی که بازاری‌ها آن را تایید نکردند.

اما مجددا در آستانه آغاز اسفند مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت گفت که بعد از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، پنج برند قیمت محصولات خود را کاهش دادند و روز گذشته هم معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد که تولیدکنندگان داوطلبانه قیمت‌های خود را به قیمت‌های قبل برگرداندند. اما به نظر می‌رسد هنوز یک شرکت به کاهش قیمت تن نداده است.