به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت : با توجه به گسترش روز افزون فناوری های نوین در عرصه ارایه خدمات الکترونیکی و به منظور بهبود محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت های کشور در بخش خصوصی درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف تسهیل تهیه بلیت مسافری برون شهری ، کاهش مراجعات

ضوابط فعالیت بازارگاه های الکترونیکی بلیت مسافری برون شهری اصلاح و ابلاغ گردید، به منظور بهبود محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت های کشور در بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات ، ضوابط فعالیت بازارگاه های الکترونیکی بلیت مسافری برون شهری ، اصلاح وطی بخشنامه ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت : با توجه به گسترش روز افزون فناوری های نوین در عرصه ارایه خدمات الکترونیکی و به منظور بهبود محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت های کشور در بخش خصوصی درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف تسهیل تهیه بلیت مسافری برون شهری ، کاهش مراجعات حضوری و رعایت حقوق مسافران و شرکت های حمل و نقل مسافری و دیگر ذینفعان ، کاهش در صرف هزینه و وقت ، افزایش رضایت مندی استفاده کنندگان از بخش ، شفافیت اقدامات و اطمینان خاطر مسافران از انجام سفری مطمئن، ضوابط فعالیت بازارگاه های الکترونیکی بلیت مسافری برون شهری اصلاح و طی بخشنامه در تاریخ ۱۵ اسفندماه۱۴۰۰ ابلاغ گردید .
وی تصریح کرد: بر اساس تعاریف مندرج در بخشنامه مذکور از بازارگاه، بازارگاه الکترونیکی فروش بلیت مسافری برون شهری می‏باشد که درآن شرکت های حمل و نقل مسافری ظرفیت حمل خود را جهت فروش بلیت از طریق اینترنت (سایت فروش یا وب سرویس ) اعلام می‏نمایند و شرکت / موسسه حمل و نقل بین شهری مسافر با ثبت نام جهت استفاده از خدمات بازارگاه و پس از پذیرش توافقنامه بازارگاه به عضویت بازارگاه در آید .
شهرکی خاطرنشان کرد : متعاقب عضویت و انعقاد تفاهم نامه فی مابین ، می باید امکان فروش بلیت و فرآیند دریافت اطلاعات ظرفیت حمل (صندلی) از شرکت های حمل ونقل مسافری با رعایت الزامات سازمان و دستورالعمل‏های صادره توسط بازارگاه صورت پذیرد. ضمن آنکه بمنظور فراهم بودن امکان پاسخگویی به سوالات ، انتقادها و شکایات در حوزه خدمات بازارگاه ، می باید مرکز تماسی به صورت شبانه ‏روزی در تمامی روزهای هفته اعم از تعطیلات وغیر تعطیلات جهت پاسخگویی داشته باشد .
گفتنی است مجوز صادره برای فعالیت بازارگاه های فروش بلیت اینترنتی حداقل یک ساله و حداکثر سه ساله می باشد که با توجه به امتیاز اخذ شده این مجوز صادر می گردد .