فراخوان نیازمندی‌های چاپخانه‌داران برای دریافت تسهیلات؛ واحدهاي صنفي چاپي سراسر کشور نياز خود به ماشين‌آلات و تجهيزات جديد را به صورت مکتوب به اتحاديه چاپخانه‌داران تهران برای دریافت تسهيلات لازم ارسال کنند.

فراخوان نیازمندی‌های چاپخانه‌داران برای دریافت تسهیلات؛ واحدهای صنفی چاپی سراسر کشور نیاز خود به ماشین‌آلات و تجهیزات جدید را به صورت مکتوب به اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برای دریافت تسهیلات لازم ارسال کنند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز، رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با اشاره به تعاملات و ارتباطات این اتحادیه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین تسهیلات بانکی، گفت: علاوه‌بر وزارت صمت، با موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها نیز تعاملاتی داشتیم تا بتوانیم برای فعالان صنعت چاپ تسهیلات مالی دریافت کنیم.

احمد ابوالحسنی درباه این فراخوان تاکید کرد: در این زمینه اتحادیه چاپخانه‌داران با جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق از نوع نیاز چاپخانه‌ها، در روزهای آتی مذاکراتی با مسئولان خواهد داشت تا بتوانیم با به‌روزرسانی ماشین‌آلات خود زمینه لازم برای حضور پررنگ در عرصه صادرات صنعت چاپ منطقه را فراهم کنیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه مدیران چاپخانه‌ها می‌توانند نوع ماشین مورد نیاز را با ذکر سال ساخت و قیمت ریالی و ارزی آن به صورت مکتوب به اتحادیه چاپخانه‌داران اعلام کنند، افزود: در این زمینه تلاش می‌شود پس از جمع‌آوری اطلاعات یاد شده، پیگیری‌ها برای دریافت تسهیلات مالی مورد نیاز صنف چاپ از سرگرفته شود.

بنابر اعلام اتاق اصناف تهران، وی ادامه داد: قبل از این کار لازم است آمار و اطلاعات کاملی داشته باشیم که چه تعداد از چاپخانه‌ها به تجهیزات و ماشین‌آلات جدید نیاز دارند و میزان تسهیلات مورد نیاز آنها چه مقدار است و با آمار و ارقام جلو برویم.

ابوالحسنی با طرح این موضوع که حدود ۴۰ درصد ناوگان صنعت چاپ به بازسازی و نوسازی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این نوسازی در حوزه‌ها و رسته‌های مختلف است. باتوجه به اینکه بخش زیادی از چاپخانه‌داران به نقدینگی برای واردات و خرید ماشین‌آلات جدید نیاز دارند باید شرایطی از سوی دولت برای اختصاص این تسهیلات فراهم شود.