به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از شوشان: عباس مدحجی: ‌‏افزایش ۷۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت حبوبات و ۱۰ تا ۱۵ برابری قیمت آرد و نان باگِت، ساندویچ فلافل را به خوراکی لاکچری تبدیل خواهد کرد.

فلافل را هم گران کردید؟ ‏افزایش ۷۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت حبوبات و ۱۰ تا ۱۵ برابری قیمت آرد و نان باگِت، ساندویچ فلافل را به خوراکی لاکچری تبدیل خواهد کرد. فلافل ضمن خاطره شدن برای فقرا، پایش به سفره ی اغنیا و ثروتمندان باز خواهد شد..

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از شوشان: عباس مدحجی: ‌‏افزایش ۷۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت حبوبات و ۱۰ تا ۱۵ برابری قیمت آرد و نان باگِت، ساندویچ فلافل را به خوراکی لاکچری تبدیل خواهد کرد.

یحتمل فلافل به صدر جدول پذیرایی‌ها و به رده ی چنجه، سلطانی و ساطوری صعود کرده ضمن خاطره شدن برای فقرا، پایش به سفره ی اغنیا و ثروتمندان باز خواهد شد..

خانواده‌هایی هستند که حساب هزار تومان درآمدشان را هم دارند تا نان و آبشان کم نشود.

تک به تک تومان‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند تا آخرِماه کم نیاورند.

آنوقت آنهایی که آن بالا نشستند و احتمالا هیچ درکی از این نوع زندگی ندارند یک شبه تصمیم می‌گیرند قیمت نان را ده برابر کنند و قیمت ماکارونی را پانزده برابر کنند و حبوباب را ۱۲۰ درصد گران کنند.

تصور اینکه چه بلایی سرِ معیشت این افراد آبرومند می‌آید حقیقتا وحشت آور است.

لِه شدن آدمهای شریف زیر چرخ اقتصاد اتفاق شرم‌آوری ست برای نه فقط یک شخص، که کل مملکت.

کافی ست بطور رَندُم در خیابان‌ها بچرخید تا افزایش چشم‌گیر سرهای خَم شده در سطل‌های زباله را که دیگر خیلی وقت است برایمان عادی شده ببینید.

کمتر زباله‌ای جلوی درب میماند چون از دست زباله‌گردها در امان نیست.

 تعداد متکدیان از حساب و کمک و خیریه و بهزیستی گذشته.

هر دولتی هم سرکار آمد یا یکهویی قیمت بنزین را آتش زد یا دست در قیمت نان و آرد کرد.

یک هویی چندین برابر کردن قیمت آرد و نان، یعنی نشانه گرفتن قوت غالب سطح پایین ترین قشر جامعه. همان مستضعفینی که نامشان هست اما یادشان نه.

چه کسی فکر می‌کرد در قرن بیست و یکم وزیر جهادکشاورزی کشور در شبکه یک صداسیما بیاید و درباره کنترل قیمت ماکارونی صحبت کند و رئیس تنظیم بازار اطمینان دهد روغن به اندازه کافی هست؟

خرید خودرو و حتی برنده شدن در قرعه کشی آن به یک رؤیا بدل شده، کسب و کار اینترنتی زیر سایه ی طرح صیانت هرلحظه احتمال تعطیلی گرفته، خرید کالای خانگی که کلا وابسته به وام کلان شده و الان خرید کالای اساسی و خوراک یومیه هم سخت بود و سخت تر شد.

جالب که نرخ یارانه اصلا تغییری نمی‌کند [البته روزبروز بی ارزش تر می‌شود].

گرانی همیشه بوده و دولت‌ها برای کاهش میزان تنش در جامعه همیشه به تدریج آن را اعمال می کردند اما این میزان از تورم در این مدت کوتاه دیگر نه تدبیری دارد و نه رحمی.

از هزل روزگار است که خوراکی های ارزان و در دسترس هم به غذاهای اعیانی و دست نیافتنی تبدیل شوند.

خاطراتی که بعدها از خوردن و وفور فلافل و ماکارونی برای فرزندان مان تعریف کنیم.

و او با تعجیب بپرسد: واقعا می‌تونستید فلافل سلفی بخورید؟

  • منبع خبر : http://shooshan.ir/