رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۷ هزار تومان است.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایسنا: ناصر نبی پور با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار  قیمت هرکیلو تخم مرغ از درب مرغداری ۱۴ هزارتومان و برای مصرف کننده ۱۷ هزارتومان شده است، گفت: اگر چه قیمت جدید هنوز با قیمت تمام شده تخم مرغ برای تولیدکننده هم خوانی ندارد اما از قیمت قبلی آن یعنی ۱۲ هزار و۵۰۰ تومان بهتر است.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری با قیمت مصوب تامین می شود، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری(تخم گذار) با قیمت مصوب دولتی تامین می شود. یعنی مرغداران  ۲۲ درصد سویا و حدود ۵۰ درصد هم ذرت دریافت می کنند اما میزان مصرف ذرت و سویای آنها بیش از این مقدار است و مرغداران مجبور هستند مابقی را از بازار آزاد تهیه کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: موضوع دیگری که مرغداران را به سوی بازار آزاد سوق می دهد فاصله بارگیری نهاده ها است. قبلا مرغداران تا رسیدن بار جدید از ذخایر خود استفاده می کردند اما در حال حاضر ذخایری هم وجود ندارد و تولیدکننده مجبور است در فاصله زمانی ۱۰ تا ۲۰ روزی که طول می کشد تا نهاده به دستش برسد برای تامین خوراک طیورش به بازار آزاد مراجعه کند.  

به گفته وی قیمت سویا در بازار آزاد ۱۱ تا ۱۲ هزارتومان و ذرت ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان شده است.

نبی پور با تاکید بر اینکه در بخش بارگیری و حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: کرایه ها ۳۵ درصد افزایش یافته و برخی از رانندگان حتی بیشتر از این مقدار از مرغداران طلب می کنند.