دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: دولتی‌ها اگر دنبال مذاکرات، بدون لغو تحریم‌ها، بروند علاوه بر اینکه چرخ اقتصاد خراب‌تر خواهد شد، امنیت کشور هم از بین خواهد رفت.

مذاکره بدون لغو تحریم، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران در واکنش به خبر یکی از رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه «ایران نشانه‌های دلگرم کننده‌ای درباره از سرگیری دیپلماسی هسته‌ای بروز داده است»، اظهار کرد: آمریکا وقتی می‌خواهد با یک کشوری مذاکره کند باید دستش پر باشد. در داستان برجام با توجه به اینکه ترامپ بدون منطق از توافق خارج شد، دست آمریکا خیلی خالی بود به همین دلیل الان دنبال این هستند که از موضع ضعف خارج شوند.

عامری افزود: آنها گفتند ما هیچ تحریمی را برنمی‌داریم و از ابتدا بنشینیم و مذاکره کنیم ولی رهبر انقلاب با دریایتی که داشتند با این پیشنهاد مخالفت کردند و نگذاشتند ایران با دست خالی برویم و از صفر دوباره مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه بی‌تدبیری دولت این بود که تعهدات ایران را بدون توجه به انجام تعهدات غرب اجرا کرد، گفت: آمریکا می‌خواست فراتر از این گام بردارد و مجدداً از ایران امتیاز بگیرد و ما را وارد مذاکره بر سر مسائل موشکی و امنیتی کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: امروز اروپایی‌ها دنبال این هستند که به نوعی ایران را تحت فشار بگذارند تا در مذاکرات از ایران امتیاز بگیرند.

عامری گفت: منافع کشور حکم می‌کند که ما فریب این نوع بازی‌ها را نخوریم. اروپا و آمریکا بازی را شروع کردند و قصد دارند بر سر میز مذاکره با ایران، از هیچ یک امتیازی برای خود درست کنند.

وی افزود: در این شرایط بهترین کار این است که ما مواضع اصولی و منطقی خودمان را پیش ببریم و تاکید کنیم که تا آمریکا تحریم‌ها را رفع نکند و به تعهداتش برنگردد، ما مذاکره مجدد انجام نخواهیم داد. اگر غیر از این باشد، ما یک بازی تمام باخت را خواهیم داشت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: امروز وضعیت اقتصادی به شدت نابسامان است و متأسفانه رئیس دولت هم اعلام می‌کند هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد. دولتی‌ها اگر دنبال مذاکرات، بدون لغو تحریم‌ها، بروند علاوه بر اینکه چرخ اقتصاد خراب‌تر خواهد شد، امنیت کشور هم از بین خواهد رفت.

عامری گفت: بازی که اروپا و آمریکا راه انداخته است را هرکسی که یک نوک سوزن دیپلماسی بداند و با غربی‌ها هم کار کرده باشد، می‌فهمد زیرا قاعده دیپلماسی می‌گوید اگر کسی در موضع ضعف باشد نباید وارد مذاکره شود. الان آمریکا هیچ امتیازی جز اینکه باید تحریم‌ها را رفع کند ندارد.

وی گفت: آمریکایی‌ها امروز در موضع ضعف است و می‌خواهد با فشار و طرح پیش‌نویس یک قطعنامه ضدایرانی، بر سر میز مذاکره با ایران از هیچ برای خود امتیاز بسازند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: دولت آقای روحانی که کاری برای اقتصاد و معیشت مردم نکرده و تنها ادعایی که دارد اینکه ما دیپلماسی را از بقیه بیشتر می‌فهمیم، بنابراین این نکات اولیه و بدیهی را باید متوجه شوند. آمریکایی‌ها می‌خواهند با فشار قطعنامه‌ها از ایران امتیاز بگیرد.

عامری با بیان اینکه دولت به بدترین شکل ممکن برجام را به ضرر ملت ایران اجرا کرد، گفت: نباید فریب بازی آمریکا را بخوریم زیرا علاوه بر اقتصادمان که خراب شده است، امنیت‌مان را هم از دست می‌دهیم.