درحالی که بانک مرکزی اخیرا نام بدهکاران بزرگ سه بانک جدید را منتشر کرده است، گروه مپنا با بدهی سه هزار میلیارد تومانی در لیست بدهکاران یکی از این بانک ها به چشم میخورد. به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرانرژی، “گروه مپنا” یک شرکت سهامی عام است که سهام آن در بازار بورس […]

درحالی که بانک مرکزی اخیرا نام بدهکاران بزرگ سه بانک جدید را منتشر کرده است، گروه مپنا با بدهی سه هزار میلیارد تومانی در لیست بدهکاران یکی از این بانک ها به چشم میخورد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرانرژی، “گروه مپنا” یک شرکت سهامی عام است که سهام آن در بازار بورس و اوراق بهادار تهران تحت نماد “رمپنا” معامله می‌شود. نماد “رمپنا” از سال ۱۳۸۶ در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس ثبت شده است.

این گروه که علاوه بر حضور در پروژه‌های صنعت برق، در سال های اخیر پای خود را به پروژه های نفتی هم باز کرده است، در لیست تازه منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بدهی سه هزار میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کرده است.

بانک توسعه تعاون، بانک توسعه صادرات و بانک سینا سه موسسه بانکی جدیدی هستند که وضعیت بدهکاران آنها در دسترس عمومی قرار دارد که نام مپنا در میان بدهکاران بزرگ بانک توسعه صادرات به چشم میخورد.

گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتى است مشتمل بر شرکت گروه مپنا به عنوان شرکت مادر، به همراه شرکت‌هاى متعدد تخصصى تابعه و وابسته به آن که در زمینه مهندسى، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتى، نیروگاه‌هاى انرژى تجدیدپذیر، تأسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازى آب، مهندسى، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکى و دریا، مهندسى و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهدارى در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌هاى یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

این گروه سازنده طیف گسترده‌اى از محصولات پیشرفته صنعتى از جمله توربین‌هاى گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادى، بویلرهاى متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهاى حرارتى و آبى، سامانه‌هاى حفاظت و کنترل، لوکوموتیوهاى مسافرى و بارى و توربوکمپرسور و ارائه کننده آرایه وسیعى از خدمات تعمیر و نگهدارى است.

در سال‌های اخیر، بدهکاران بانکی همواره پای ثابت پرونده‌های فساد و سوءاستفاده اقتصادی بوده‌اند. نتیجه اینکه افکار عمومی در چند سال اخیر نسبت به این مساله بیش از پیش حساس شده است. در همین راستا شفاف‌سازی در این حوزه به یکی از وعده‌ها و برنامه‌های دولت‌ها مبدل شده است. نتیجه این وضعیت در جریان انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری تبلور یافت و در نهایت منجر به انتشار فهرست از بدهکاران بانکی بود. در انتهای فروردین ماه بود که بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را منتشر کرد. بعد از به روزرسانی روز گذشته، این فهرست شامل اطلاعات بدهکاران ۱۷ موسسه بانکی است.

فهرست بانک مرکزی، شامل اطلاعات مشتریان حقیقی و حقوقی است که در حوزه تسهیلات کلان شبکه بانکی و تسهیلات غیر جاری شبکه بانکی بدهکار هستند.